|
|
|
|---|---|
| Jag ska försöka ta tag i problemet med att "Correct destination guidance not possible" dyker upp i BMW's navi. Se denna Länk och maila mig sedan namn och reg-nr endast om du har just detta problem. Med ett antal "underskrifter" hoppas jag få lite extra tyngd i ett brev till BMW sverige. | |
|
Hej igen! Efter ett bra tag har jag fått mail svar från BMW. Utdrag: ------------------------------------------------------------- Vi behöver ett antal uppgifter av er. 1- Vad har ni för CD skiva installerad? Gärna ett artikel nummer om det går att få fram! 2- Har ni köpt denna CD i Sverige? 3- Hos vlken Återförsäljare har ni köpt denna CD. Tacksam för svar för att kunna gå vidare med detta. -------------------------------------------------------------- Således verkar de vara villiga att göra något åt problemet. Inte för att jag personligen tror att det har något som helst med CD'n att göra, men då de frågar efter dessa uppgifter så vore jag tacksam om så många som möjligt med ovanstående nämnt problem mailar efterfrågade uppgifter tillsammans med biltyp och årsmodell till mig för vidarebeordring till BMW sverige. Mail-adress till mig finns ju under min användare, men jag anger den även här: j.sandberg@bredband.net Mvh Johan |
|
|
Undrar om man kan svara: 1 - Egen kopia, ursprung okänt 2 - Nae 3 - eDonkey-butiken ;) Jag tror, precis som du, att det inte ligger i kartan, utan att det är mjukvaran som ställer till det, för det kom i samband med att jag uppgraderade mjukvaran (samma kart-cd). I E39:an i familjen är det WS-navin från -11/00, uppdaterad till v22. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Typiskt BMW svar där de försöker skylla problemen på något annat! Vad har det med saken att göra om man har köpt CDn i Sverige eller Tyskland? Eller hos vilken BMW återförsäljare man har köpt CDn? Jag har en MK3 navigator i en E46 med program version 3-1/63 och jag använder BMW Scandinavia 2004-2 CDn med artikel nummer 65 90 0 390 293. Som för alla andra så kom mina problem i samband med en uppgradering av programvaran i navigatorn och de nya versionerna av kart CDarna. /RS2 |
|
|
Självklart inser jag att det bara är ett sätt av BMW att förhala/slinka undan med de frågor dom ställer, men om dom nu får svar på tal kan dom ju inte göra annat än gå vidare.... Jag kommer att skriva ett svar till dom med mig själv och åtminstone RS2 som exempel. Och åter igen poängtera det faktum att problemet uppstod efter mjukvaru uppgradering. Patrik_N och personer med dylika svar kommer jag nog inte att nämna som exempel ;) Vi får hoppas att vi kommer någonstans med detta till slut! Jag använder faktiskt ofta navin när jag ska till olika kunder, och det blir alltid att man missar någon korsning när man måste köra efter enbart kartbilden. Synd bara att inte verkligen alla som har detta problem vill vara med, så dom verkligen förstår att det är mycket vanligt! |
|
|
BMW vill nog "passa på" att göra affär av att många kör med brända kart-CDs, och sjäbla om det i första hand istället för att försöka reda ut det verkliga problemet. Fnys! Jag har dock inte stött på några större problem med min navi då jag nästan enbart kör i Sthlms-trakten med omnejd. Men det händer ju att den knasar till sig ibland. Men om det kan vara till nån hjälp så har jag ORIGINAL BMW Scandinavia 2004-2 med artikel nummer 65 90 0 390 293 inköpt på BMW Solna. /Lazze Länk |
|
|
Lazze: vissa exemplar av navigatorerna fungerar faktiskt bra (med original mjukvara skulle jag tro). Min förra 750 -98 kunde guida vart jag än var, även på skogsvägar/stigar. Bara det fanns någon form av vägliknande linje på kartan... Då körde jag på medföljande brända skiva för övrigt.. Så fungerar din till 99% tror jag nog nästan att du inte har något fel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.