|
|
|
|---|---|
Eltebo |
Är det vajer eller elektronisk hastighetsmätare på en 525tds -92? Är det elektonisk, var sitter givaren i sådana fall? Min har börjat att bete sig lite underligt. Har ej orkat krypa under bilen, utan frågar här i stället. Erka |
518i slow mobil |
Borde väl vara en elektronisk. Har till och med det på min e28 fr 83... Vill ha en sexa! 100km/h på tvåan, då varvas det mycket!!! |
|
Eltebo! Vad menar du med konstigt? Lägger den av ibland så är det lödningarna som har släppt. PH |
|
Eltebo |
Tack för svaren, men nu när det slaskiga vädret försvann och det blev lite kalt så har mätaren fungerat. Måste ha varit skit vid givaren som jag läste om andra inlägg. Rengör eller byter om det kommer tillbaka. Erka |
|
Peter, Vilka lödningar är det som har släppt? Det har hänt mig ibland på tds:en att den lagt av. Men den hoppas glatt igång igen om man slår på den :-) |
|
KlantPelle |
Hej! Givaren på min sitter i "bakaxelklumpen". Min gjorde som din, fungerade dåligt ibland, bra ibland. Till slut la den av. Orsak: kabelrackaren hade gått av intill givaren. Mvh Pelle |
|
Hej... Har ett liknande problem med hastighetsmätare som fungerar ibland på min M535:a,min färddator blir även "svart" när hastighetsmätaren lägger av...hur är/var det på era bilar,la även färddatorn av när hastigehetsmätaren la av ? MVH |
|
|
Jag lämnade in bilen på BMW angående glapp i hastighets och ekonomi mätaren så jag hann inte kolla riktigt när de ryckte loss en styrbox och kollade lödningarna. Mycket vanligt glapp sa de på BMW...kan man göra själv om man är försiktig sade de.....nu har det börjat glappa igen efter ett antal mil! PH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.