|
Sida 17 av 19
|
|
|---|---|
|
gemini Jag antog att gti-mannen hade koll på de här bilar känner honom och är det någon som har koll på olika volvo och saab så är det han!!!! det skulle inte förvana mig ett dug om killen la ut en falsk film på BMW FORUM bara för att jävlas! så det så |
|
Gemini__ |
Uppenbarligen har han inte full koll... |
|
gemini det är bra att du iaf har koll!!!! |
|
Gemini__ |
Absolut... |
|
Germini När du har full koll,Kan en T4 göra med 3an 160 på mätaren om växelåda är orginal och varvstoppet ej flyttad ?? Angående mätaren så är jag inte så bra på det,men vet att från en 03 T4 mätaren matchar inte den som Thomas skickade. Mvh |
|
Paap Reeder |
... he, he ... bläddrade litet i tråden. Tänk om ngn skulle trimma en BMW? ... och köra vs? Här har man panikkramat och pressat skiten ur små 4-cylindriga familjebilar från Hissingen med chassien optimerade till att åka till Coop och köpa mjölk med och så kör man mot BMW som kommer direkt från bandet ... men resten då? ... vem vill köpa vigselring av plätterat guld? Nej det skall vara genuina grejor mellan regskyltarna. MVH /// Paap R |
|
Paap Reeder Ja tänkt vad en chip och avgas skulle göra för skillnad wow.Bmw är trimmad från fabrik och Volvo är för att trimmas. Mvh |
|
|
Gti-mannen>> Enligt min instruktionsbok så har jag följande utväxling på min bil: 3'an: 1,19:1 slutväxel: 4,25:1 Däcken är 205/50-16 Den bryter som sagt vid 7000 ungefär. Du kan kolla på lathunden som finns här på AP vad det blir för hastighet. År 2000 kom en uppgradering av instrumenteringen på X40-bilarna, och 2001 ändrades dom ytterligare lite. Och 2003 ändrade man igen och bytte plats på temp & tankmätare. Jag förstår att man blir impopulär när man diskuterar Volvo på ett BMW-forum, men det var väl T4 det gällde i ämnet så... Sedan tycker jag det är lite tråkigt när man blir utsatt för personangrepp för att man lägger upp en film, det brukar alltid vara uppskattat på andra forum med filmer iaf. Men gillar ni inte detta så ska jag självklart inte lägga upp fler länkar till film. |
|
|
Det finns mätare i t4or som går till 260. Tror dom kom till fasII. Jag hade det i min och det va en fasII -02. Varför ska man lägga upp en film bara för att jävlas?! E det inte så att man kan få en 2,0T att gå bättre än en t4?? |
|
|
herkules>> Jag är inte säker men jag tror att T4 hade 240-mätare när den kom 98, inte helt säker dock, men det finns båda varianterna. Förstår inte heller hur en film på en hastighetsmätare kan tolkas som jävelskap. Som gillare av majoriteten av det som handlar om bilar så uppskattar jag det mesta i filmväg, men man tvingar ju ingen att titta om man nu finner en hastighetsmätare motbjudande:-) Om vi nu ska gå lite OT så sägs det att 2,0T 98-00, T4 98-03 kan trimmas till 300hk utan att öppna motorn, sedan ligger stakarna illa till. På 2,0T 01-04 så sitter det en annan typ av kolvar som bara pallar 220-230hk. Det bästa blocket är annars årsmodell 2000. Det finns en X40 med 650hk som jag tror kör med 00-blocket. |
|
Gemini__ |
Klart du ska fortsätta lägga upp filmer, du får försöka ignorera de sk förstå-sig-påare" som hela tiden ska göra sig hörda. För övrigt har en kompis just en 2.0t -00 som enl. uppgift ska ha runt 300hk samt 420Nm, rör på sig rätt bra tycker jag. Sen hur länge det håller är en annan femma. Mvh: Thomas |
|
Gemini>> Jag tror att motor och växellåda håller ihop ganska bra så länge man håller sig runt 300hk eller strax därunder. Men som sagts tidigare, en X40 för övrigt är ju i princip en Mitsubishi Carisma 1,6 med allt vad det innebär. Jag hade nog sladdat av i första kurvan efter startrakan på ringen om jag nu hade kommit på tanken att prova:-) |
|
|
Tomas Min polare hade en T4 03 som hade inte samma mätaren som din och som inte hade 260 på mätaren enligt han så bryter hans bil precis vid 6.5-600 rpm.Och enligt han så gör ingen T4 160 med 3an så jag förstår inte problemet. Jag är själv nyfiken på detta så varför kan vi inte träffas nånstans så kan jag se detta och samtidigt så kan vi ta lite tider på din bil med racelogic ? Mvh |
|
|
Jag orkar inte skriva det om instrumenteringen igen. Här har du 2st T4'or 2001 års modell där mätaren går till 260. Är du överbevisad nu eller har jag fortfarande en 2,0T? Länk Länk |
|
|
Tomas Du verkar ha en T4 men har ingen koll på den. Du har gjort mig så förvirrad att jag har ringt till Autotech i V-ås för att kolla med dom det hela. Svaret från killen var är att en T4 kan ej nå 160 med 3an eller 150 verklighetsfart. Din varvstopp ligger på 6700 rpm och där bryter det.Vid trim på 280 hkr som ger ientliggen 300 hkr eller nån häst mindre är varvstopp flyttat till 7000 rpm,där du kan nå denna hastigehet. Så ta reda på info så att folk inte tror att du äger en 2.0 T.Jag frågade hur mycket är din varvstopp flyttad,dit svar det är inte något. Snacka om att ha koll på sin egen bil. Mvh |
|
|
GTI-mannen>> Mitt varvtalsstopp är inte flyttat på min bil! En T4 fas2 gör 150 på trean i verklig fart utan trim, det kan jag sätta pengar på! Ställ frågan på X40-klubbens hemsida och du kommer att få samma svar av nån av dom 50-100-tal som äger en T4 fas2 att bilen gör 150 på trean och att varvtalskyddet bryter det roliga vid 7000! Att skriva att jag inte har koll på min bil som jag själv äger och har haft i ett antal år känns som ett slag i ansiktet. Du käftade och påstod att jag ljög om att min hastighetsmätare inte gick till 260, vilket var helt fel! Jag förstår ärligt talat inte vart du vill komma med dina påstååenden. Egentligen är det så ovidkommande att jag inte förstår att jag orkar kommentera det. |
|
|
Edit: Även om jag bara varvar min T4 till 6700 så gör den mer än 150! 6500rpm, 148km/h 6750rpm, 153,7km/h Allt enligt AP's egen lathund och med min utväxling som jag skrev i inlägg : Idag 17:04. Nu orkar jag inte käfta OT längre med nån som inte verkar förstå ändå! Vill nån fortsätta diskutera T4 vs M5 så fortsätter jag gärna. |
|
|
Tomas Jag har pratat med Autotech och det som jag skrev ,sa han till mig.Så jag förstår inte problemet med det hela.Killen har haft sin S40 från steg 1 till 435 hkr så allt du säger betyder att killen snackar skit. Orkar inte diskuttera med dig heller. Ville bara skriva vad killen sa till mig och detta var att med 280-300 hkr kitt når man 150 verklighetsfart med 3an ,orginal gör inte det.Snackar han skit så gör jag det med. Mvh |
|
|
Jag har en v40 2.0t 1998 års modell med mätare som går till 260km/h tack för mig |
|
| plastiq ja det står 260km/h men din värkliga fart är typ 205km/h | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.