|
Sida 16 av 19
|
|
|---|---|
|
Gti Mannen..... Det jag skriver gör jag givetvis inte för att verka vara tuff eller överdriva. Så va det när vi körde och det e fakta. Ska se om jag har kvar någon film när jag kör så ska du få se. Sen att jag gillar min M3a mycket bättre är ju en annan sak! Va kör du själv för bil!? Hade varit kul att veta... ;) Sen va det någon som inte gillade att man jämförde trimmade bilar med original?!? Det va typ det dummaste jag hört. Vet inte om du gillar bankörning eller typ en dag på strippen?! Skulle man ta bort alla trimmade bilar hade det ju inte varit mycket kvar.... |
|
|
Gti-mannen>> Jag kikade på loggen nu. Stämmer bra det du skrev, vid 6600 så går det i 150. Jag tror att övervarvningsskyddet satte stopp för det roliga på samma repa i den loggen. Då gjorde den 157,61km/h vid 6940 varv, sedan växlade jag. Flåklypa>> Jag har ett 16T, samma som sitter original på S60/V70 T5. Försökte mig på lite filmning nu ikväll. Det kändes lite halvdarrigt med kameran i den ena handen och en hand på ratten. Dock var det rak väg och inte en bil i sikte, torrt och soligt oxå. Ska se om jag lyckas få in nån film i datorn ikväll. |
|
|
herkules Jag säger inte att du ljuger,men tror mig jag har en stor del erfarenhet av S40,V40 T4 or alltså. Dem bilar är riktigt vasa 50-200 mätarfart sen börjar det gå segt om det är alltså steg 1-3 på den,är det annat turbo så är det absolut inga problem även efter 200 km/h. Jag har kört en Golf 5 Gti chipad och nu kör jag Saab 9-5 Aero med 300 hkr 460 nm,snart ca 305-310 465 nm då större Ic ska på plats. Tomas. Hur mycket har dom flyttat på din varvstop eftersom det verkar dom ha gjort.Du har nog större Ic kan jag tänka mig.Då kan du ligga på mer än 280 hkr. Vad hade du slutfart när du mätte med G tech 402 meter ? Mvh |
|
|
Gti mannen>> Varvstoppet är inte flyttat på min bil, det ligger på 7000 original. Intercoolern är original. 402m har jag inte mätt med trim. Här är en film på en repa jag körde nu ikväll. Förutsättningar: Raksträcka, lite motvind (5m/s), helt plan väg. Filmen är på drygt 7Mb. "Spara mål som...." Länk |
|
|
Tomas Din 2.0 T verkar gå bra ;).Ser att det verkar ingen T4 du kör,måste vara en 2,0 T med större turbo. T4 har 240 max fart på mätaren då en 2.0 t har 260 km/h.Sen en T4 bryter där rött börjar och din verkar inte göra det.Skumt faktiskt. Mvh |
|
|
Gti-mannen>> Jag tror du får kolla upp det där lite! Min bil är en T4. |
|
Lars Jakobsson |
Kul att ni väljer autopower att diskutera volvo :P |
| Ja Lars, det var väl Volvo vs BMW som tråden handlade om, eller har jag fel? | |
|
Gti Mannen.... tro mig... har också erfarenhet gällande T4or. Som sagt ska jag leta fram någon film så får du säga vad du tycker. Det jag skrev har hänt sen e det inte mycket att diskutera. Oavsett vad är en bmw M så mycket roligare att köra. Har haft både trimmade golf gti och saab 9-3 men körkänslan går inte att jämföra tycker jag. |
|
Lars Jakobsson |
Tycker mest det handlat om Volvos olika motorer dom senaste raderna.. |
|
Tomas. Du har nog säkert en T4 men filmen är taget på en 2.0 T.Har jag fel så vill jag att vi 2 ska köra en repa om du inte har nåt emot ?? Mvh |
|
|
Gti mannen>> Jag har inget behov av att bevisa något för någon. Jag har en T4 och filmade min hastighetsmätare i fredags kväll för skojs skull, thats it. |
|
|
tomas nej men du har behov av att skryta här det äna och det andra och sen så går du och filmar någon annans mätare....fy vad lågt!! |
|
|
Gti-manen>> Jag har ingen aning om Tomas filmat mätaren på sin egen bil men jag måste ta honom i försvar för det du säger om hastighetsmätarna på 2,0t respektive T4 är inte helt korrekt, eller menar du att även bilen i denna film är en 2,0t?? Länk x40-bilarna av nyare årsmodell (från 2003??) får annan instrumentering än den i filmen men det finns alltså även fas2 bilar som har mätare som bilen i Tomas film. T4 -99 |
|
|
cado: Det lägsta måste ändå vara när man indirekt kallar andra för lögnare utan att ha belägg för det! |
|
|
lexcom vem har pratat med dig????? vem stopa i en 5a i dig???? |
|
|
lexcom vem har pratat med dig????? vem stopa i en 5a i dig???? hahahahhhaha volvo är en riktig racing bil, så enkelt är det |
|
|
*Suck* Mogen nivå på inläggen... |
|
|
SotaM Hej Jag kan inte se länk då jag är på jobbet. Jag vet inte,men jag vet att T4orna brukar inte visa 260 på mätaren och dom brukar inte kunnas köras till 160m på mätaren med 3an i alla fall. Har jag fel om detta så ber jag om ursäkt Tomas,har jag rätt och han har lagt filmet från en annan mätare så tycker jag att det är riktigt dåligt. Mvh |
|
Gemini__ |
Finns S40 T4:or med gradering till 260km/h. Kanske läge att kolla upp hur saker och ting verkligen är innan man är slänger ur sig saker. Eller vad tycker du "cado"? //T |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.