AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
73.450

Volvo s40 T4 -99 VS Bmw M5 -90

Sida 12 av 19
Volvo s40 T4 -99 VS Bmw M5 -90

Kör helst: M5 -90 = roligare
Äger helst: S40 T4 -99 = billigare

Kompisen säger att pga hans vikt på bilen kommer han köra ifrån mig ... Grr får inte hända.
Svar: Nej (S40 T4 - 235km/h, BMW M5 - 265km/h)

Han ska sätta i chipp i sin i sommar är det kört då??
Svar: Nej (S40 T4 kan max chippas till 40hk utan andra förändringar/uppgraderingar = T4:ans 240hk mot M5:ans 315hk)

bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
Kompisen säger att pga hans vikt på bilen kommer han köra ifrån mig ... Grr får inte hända.
svar: prova o skriv sen hur det gick det är många som vill veta:jag håller på M5an, S40 ska inte dra din bil "men kan du inte köra bil" o han kan så drar hans T4a en din M5a
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Gtbb: Har jag påstått att jag hänger av en V40 på Gelleråsen? Den banan är inte någon bra bana för en M5, tycker i alla fall jag. Jag skulle kunna ställa upp mot en V40, men i såna fall på Nürburgring, bara för nöjets skull och inte för någon sorts bevisning. Experter eller duktigare förare vill säkert köra sina M5 E34 mot den V40:in på Gelleråsen, men jag tycker inte att min M5 kommer till sin rätt i de låga farterna som man kommer upp i. Om du vill att någon M5 E34 kör mot den S40:in på Gelleråsen så finns det säkert någon som vill det här på forumet. Sedan om jag skulle köra ifrån en V40 på bana eller inte intresserar mig faktiskt inte. Det verkar vara viktigt för dig? Jag är bara nöjd och tycker om min bil och om det stör dig så mycket så är det ju tråkigt. Lägg ner alla såna här löjliga utmaningar. Vart vill du komma egentligen????? Det ända som jag själv skulle tycka vara kul är att prova med 735:an mot SAAB:en någon gång om ett bra tillfälle ges. Annars är jag inte ett dugg intresserad av dina erbjudanden med alla sorts förare och bilar.

//Schnitzer

Nu får det tydligen bara svängas på vissa, utvalda, banor också.
:-D

Flåklypa
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Klart att det går att trimma en V40 så den kan köra ifrån en M5. Även på bana. Det går även bra att trimma en M5 så att den kör ifrån den trimmade V40 i alla lägen. Totalt meningslös diskusion detta. Börja likan lite "min pappas bil...".

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Vilket snack man hör ifrån BMW-folket att det är löjligt att jämföra en massa accelerationer rakt fram: på ringen blire såklart anorlunda osv.. bla bla bla...
Det hör man ju hela tiden, även i denna tråden.

Tycker sjutton det snackar 0-100 och acc i detta forum minst lika ofta som i andra märkesklubbars forum!
Kolla bara denna minst lika löjliga tråd:
Länk

M.V.H.

J. dredd: Tråden börja ju med en chippad T4 mot en M5 att M5 inte skulle få stryk av en X40 sen är det ju som Bjoerck säger att det va helt okej sen att bli omkörd av en X40 för det gjorde inget.

Och då börjar folk att säga i stället att på en bana,krokiga vägar där kommer inte någon sketen chippad X40 att hänga med och nu slutar det med att Ringen är det enda stället där M5 kommer till sin rätt Så det är fortfarande samma bilar jag pratar om och inga mega trimmade.

Scnitzer: Det jag menar är det som du skriver fast du inte skirver det helt i klartext att M5 är mer utav ett "högfarts bil" och därför passar Ringen bra för den bilen med sina doserade kurvor och där man har en hög snitthastighet som man inte har man om man jämför mot till exempel gelleråsen där det är lite mer stop and go med mer tvära kurvor och då kommer M5 vikt att tillkänna ge sig själv.

Inga problem att köra på Ringen heller det kan göra vi till sommaren alltid kul att köra bil sen har jag inte varit där nere på ringen och kört samt att man kan med lite mer kompisar/bilar.

Ja vi ska ta ett test Saaben mot 735 men du kan ju börja med connys 850 först och får du pisk då så behöver vi inte ens prova med Saaben.

/ Morgan

Är slutsatsen trots allt att Volvo är snabbare både rakt fram och på bana*?

*Undantaget Nürburgrings nordslinga
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Gtbb:

"därför passar Ringen bra för den bilen med sina doserade kurvor och där man har en hög snitthastighet som man inte har man om man jämför mot till exempel gelleråsen där det är lite mer stop and go med mer tvära kurvor och då kommer M5 vikt att tillkänna ge sig själv."

Det är ju anledningen varför en E34 M5 hellre kör på Nürburgring än Gelleråsen. Jag har inte uttalat mig något om väghållningen i E34 M5 vs. någon Volvo-bil, eller?

Hur du dessutom orkar lägga ner dig i en sån här extremt löjlig diskussion förstår jag inte. Istället om att babbla om andras bilar och andra förare så kan du väl försöka få ordning på din egen bil någon gång. Då kan du ha dina 900hk + knappen för lustgas som du kan trycka på, så du kan avreagera dig på något. Sedan kan du köra mot vem fan du vill så är det bra så, eller hur?

//Schnitzer

e3
3
e34m5
M5 e34
Fattar inte varför volvo och saab fjantar ska hänga på detta forum???dra till era egna volvo och saab tönt forum o racka ner på bmw där istället

do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Det går ej att jämföra en bmw med en volvo eller en saab.
Tyskarna ligger alltid före. Dom som jämför, drömmer bara!
Schnitzer: Jag kolla en sak i den här tråden du hade posta 24 ggr i den här tråden och jag 12 ggr så den verkar ju betyda mycket mer för dig än mig. Och jag har inte klanka ner på BMW något alls utan jag har bara diskuterat effekt och väghållning mot andra bilar.

Och så blir det ingen lustgas i bilen utan det blir ALS istället för annars blir nog cylindertrycket för högt är jag rädd för.

Skulle var kul om någon moderator kolla ip adress på vart e34m5 registrera sig i från och körde en krossrefensen mot folk i den här tråden så får vi se vem som inte vågar stå för det under sitt eget nick. Borde ju vara intressant för alla inblandade att veta då alla anses som skyldiga tills det är bevisat vem det är.

Bjoerck: Jag måste faktiskt säga att du verkar vara en väldig vettig person som det går att diskutera med utan att det blir "religions krig".

/ Morgan
Flåklypa: tror du verkligen att en S40 får 255 ärliga hk med bara chip och avgas och med orginal turbon? Snarare 220-230 max!

Gtbb: Sluta med dina hypoteser om olika trimmade Saabar och Volvo körda av våghalsiga polare eller vill du jämmföra med Sabine i VS Motors 1000hk M5 E34 runt ringen!
Du kan få massor av hk i en modifierad Saab men mina höll inte ens för dryga 250 hk. Motofästerna klarar ju inte ens orginal effekten och växellådorna...
M femman: Ställ upp med Vidar strands M5 du så tar SAAB lägret fram. ftp://93ssr:93ssr@trollskog.mine.nu/93ssr/93ssr.mpg (47 mb) ftp://93ssr:93ssr@trollskog.mine.nu/93ssr/93ssr.wmv (5 mb)

Jag är helt övetygad att inte edstrand bangar.

Men jag diskutera ju dom bilarna som den här tråden handlar om.

/ Morgan
Gtbb: SAABen går säkert utan h-e men har nog svårt att hänga med pga fästet. Iaf på 402m.

Men iaf så tycker jag Boercks kommentarer är klockrena. Visst det här är ett BMW forum där man ska tycka om BMW. Det gör jag också. Har ägt ett antal och hoppas att nästa bil blir en BMW också. Men bara för det så betyder ju inte det att det inte finns snabbare bilar...? BMW kan inte vara bäst på allt i alla sammanhang. Det kan inget bilmärke. Är skrämmande att se hur trångsynta en del på det här forumet är...

/Johan

Min bil: Länk

Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Gtbb: Jag tycker nog att du snackar en del Saab också.

Saken är ju det att man kan trimma bilarna hur mycket som helst. Men när slutar volvon att vara en volvo och bmw:n att vara en bmw?

I detta fallet så gällde det ju om en enbart chippad v40 skulle gasa ifrån en M5:a. Det gör den inte. Det vet både volvo och bmw-förarna.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Tror oxå SSR får det jobbigt om det är rakt, men 9-3ss har ett
mkt potent chassie redan original och bör inte va allt för svårt att
få till en bra banracer av. Såg att dom hade tryckt ner en T7 snurra i SSRen. Är det fortfarande ingen som lyckats få till det ordentligt till B207R med T8? Eller kommer saab dö ut nu
motormässigt, jag menar det kommer ju även en ny 9-5,
iofs så ryktas det om V8 och bakhjulsdrift, och då kan ju bilen
bli intressant.

Är fortfarande dock helt ointressrad av T4 oavsett om dom kör
åttor på strippen el dyl.
Jocce:
En T4 som kör åttor på strippen skulle iaf jag tycka vara kul att titta på... :-)

/Micke
Förtydligande: Men då gäller det förstås inte åttor tidsmässigt utan om åttor (kurvor) på marken. :-)

/Micke
He=) jo nog skulle jag kunna titta på den allt=) men jag
skulle defenitivt inte gå och köpa en T4 bara för det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.