|
Sida 1 av 19
|
|
|---|---|
|
Kompisen säger att pga hans vikt på bilen kommer han köra ifrån mig ... Grr får inte hända Ja har grym väghållning i min M5:a så hög fart kan ja hålla det finn väl inte en möjlighet att han drar mig??? Han ska sätta i chipp i sin i sommar är det kört då?? Tiaz | |
|
En original T4 är CHANSLÖS mot din bil i ALLA tänkbara mätbara dicipliner. Allt annat är skitsnack. T4 kan dock bli snabba om de trimmas. Det finns det många bevis för. Testa att sök inlägg! Det finns cirka en miljon inlägg skrivna av denna typ bara på detta forum. Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6 |
|
|
Förutsatt att din bil går som den skall och att du kan hantera den någotsånär så bör du enkelt besegra S40:n, chippad eller ej - precis som bjoerck skriver. De enda intervaller du kan få problem med är segdragning på höga växlar, men det är irrelevant. Ber till gudarna i Bayern att denna tråd inte spårar ur :( Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
men med chipp så kan han dra mig alltså?? är ju förbjudet att chippa M5:an enligt bmw fantasterna dom bara går sönder.... så hur kan man så billigt som möjligt piffa upp den 50hk är det bara turbo och kompressor som gäller?? Tiaz |
|
|
okay bra tack nu blir ja lite lungnare :) bilen är i toppskick så inga problem :) har satt dit alpina dämpare så är grymt styf nu ;) Tiaz |
|
|
hörde också att man kunde sätta dit nån sort bricka el nått så växel lägena blir kortare coolt ;-) Tiaz |
|
|
Tiaz, Överladdning är nog det mest kostnadseffektiva sättet att öka effekten med låt säga 50 hästkrafter. Du slänger dock pengarna i sjön, rent ekonomiskt sätt. Om rakt-fram-prestanda är viktigast för dig så gör du nog bäst i att sälja M5:an och köpa någon bil som har turbo standardmonterad och sedan trimma utav bara den :) Jag hoppas emellertid att du kan uppskatta din härliga M5:as andra fina egenskaper och överlägsenhet gentemot Volvon istället för att stirra dig blind på prestandasiffror. Hoppas att jag nu inte slänger sten i glashuset genom att bidraga till trådens eventuella urspårning :D Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
du har nog rätt är jätte nöjd me bilen hur härlig kör känsla som helst en både glidar o sport bil va mer kan man önska sig om man inte är miljonär :) Tiaz |
|
|
Kalle Hansen: Denna tråd är dömd att spåra ur och du behöver nog inte vara orolig för att ha vållat urspårningen. Den som slår sista spiken i kistan är personen som snart kommer säga att Volvon är snabbare. Vänta ytterligare några timmar... Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6 |
|
|
Alpina dämpare?:) Sluta ved T4 (VOLVO) VS trådar!:):):) |
|
|
och bjoerk: Klart Volvon e snabbare, den e ju Made In Schweden Ju!:) |
|
|
Mot en steg 3 T4 så får du jobba rejält. T4:an har 1300kg / 260hk utan förare, vad väger M5:an? Flåklypa |
|
|
Om du hade haft en 3.8:a hade du nog inte behövt vara orolig för en steg 3 trimmad T4:a heller. Men killen skulle väl bara chippa den...så det är inga problem....men du kommer inte dra han hur lätt som helst....segdragningar får du pisk som sagt....men det kvittar ju. Växla ner bara:) MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Stötte på en V40 T4 härom dagen när jag körde från stan. Vi drog från 30 km/h och upp från en rondell ut på motorväg. Gick ganska jämnt med 540'n upp till strax över 130 då jag drog ifrån. Trimmad eller ej vet jag inte. MVH, E38B!2 |
|
|
Den var förmodligen orginal. Kompisen har en 540ia, vet ungefär hur dom går....dom är dock helt sjukt snabba över 200 tycker jag. 540´n alltså. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Har haft en T4 som gick mycket bra. Det fanns inte en chans att hänga på någon M bil över huvudtaget, en av anledningarna till märkesbytet. Volvos T bilar motsvarar ungefär BMW snabbaste/näst snabbaste bilar i den normala serien (alltså ej M). /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Jag blev själv HELT avhängd vid ett sk "rödljusrace" mot en V70XC 2.4T,har en 3.8...Kan kanske tillägga att det var blött värre ute så utgången kanske hade varit en annan om det varit torrt för som det va nu spann bakdäcken vid minsta lilla gaspådrag |
|
| Efter min T4 köpte jag M5 -91. Prestandan går inte att jämföra på samma dag.... | |
|
Ett av de få rejsen jag haft är mot just en T4. Jag hade lånat Kilens 540 IAT - 98, (medl. här) Förutom sportavgas tror jag den är original. Nåväl, de första 20-30 metrarna vann Volvon, sedan vet jag inte vad som hände, det bara "small till" och helt plötsligt så var han i backspegeln. Att jag torskade de första metrarna kan bero på att det var första gången jag körde 540:n och inte var van vid lådans alla finesser. =))) |
|
|
Jag bytte bort en nästan ny V40 T4 mot en några år gammal M3a efter 5 månader. Säger allt vad jag tycker om T4or :) /Johan Min bil: Länk |
|
|
Johan99: säg några bra orsaker till varför S40/V40 T4 är så jävla opopulära? Är det dålig körglädje, dålig kvalitet eller bara ren skit? Har testat kompisens 9-3aero -00 som gått 7000mil. Ej trimmad eller slutkörd, men vilken SKIT alltså. ALLT var ta mig fan skit, iaf körmässigt. Och kvaliten behöver man ju inte ens prata om på saab. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.