|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Bjoerck: Helldre 14-15 tusen för den "oservade" is-en än 18-19 för den här Länk alltså...? | |
|
BMW E30 318iS 16v är en av de mest underskattade modeller BMW har producerat. Tyvärr är det många som resonerar att en BMW måste ha sexa och därför köper surdegen 320 12v. En bil som 318iS är fullständigt överlägsen i allt. Det är konstigt att E30 M3 blivit en så respekterad modell när alla andra fyror som BMW producerat förpassas i glömska. Anledningen till att just 318iS blivit en misskrediterad modell beror nog mest på okunskap. Få är de som faktiskt har kört ett exemplar och faktiskt vet hur mysig den är. Jag tror modellen på sikt har förutsättningar att få ett visst samlarvärde. Kanske inte i klass med M3, som redan har börjat stiga i pris, men däremot ett värde som vida överstiger resterande E30-familj. Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6 |
|
|
Rollof: Den kostade väl bara 10' eller? Men en 318iS 16V kostar mer än en 320 i samma skick. Jag skulle nog inte köpt någon av dem utan istället försökt hitta en bättre 318 iS. För runt 20' får man en i ganska hyggligt skick. 320:n såg fin ut på bilden, fälgarna gör ganska mycket. 16" alpina (helst original) eller hargte är helrätt på en e30. Faktum är att de roligaste BMW jag kört är just 4-cylindriga. 1. M3e30 2. 318iS 16V e30 |
|
|
BjörnB: Hon har begärt 18 för is-en, givetvis på tok för mycket. Visst, man skulle ju ha fått tag i en fräschare, men dom växer ju inte på trän precis. Ingen som vet av någon här uppe? Håller med, det är lite av surkål över 320:n... |
|
|
bjoerck: Jag har kört 318iS, och det var en helt ok bil att köra. Bra väghållning och så. Bara det att den är på tok för slö! Men jag väljer ju lätt en 318iS före en 320. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Frågan är om det inte är bättre att hämta en 318is i Tyskland, slipper förmodligen rost isåfall samt att utbudet är betydligt större. Kostnad för att få in den borde hamna på ca: 5000 plus inköp av bil 12 000 - 15 000 kr dvs max 20 000 kr och då för en bil som förhoppningsvis sluppit salt. JohnC |
|
|
Helt rätt JohnC. Det kan absolut löna sig. Det största problemet med E30 är rosten och generellt har de klarat sig mycket bättre från rost nere i Tyskland. Prisbilden på 318is är inte, som en del verkar tro, lika som på 318i eller 318iS (M40). Den är mycket mer jämförbar med 325i. Jag sålde min 318is i somras för 30. Det borde vara ett riktmärke. De är dyra om man säljer rätt bil till rätt person. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.