AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
541

Köpa beh 525 tds, behöver råd!

Hej!
Jag har hittat en BMW 525 tdsa av årsmodell 95. Den har 2 tidigare ägare den ena är ett taxibolag och den senaste är min kompis, bilen har rullat drygt 50 000 mil men alla servicar är gjorda etc och bilen är svensksåld. Vad bör man akta sig för om man ska köpa en bil som har rullat så långt.
Finns det ngt speciellt man ska kolla efter?
Ge mig gärna lite råd och tips.
Han vill ha 20 000:- för bilen med nästan nya 18" fälgar + däck, är det rimligt eller vad tror ni?
Vet någon vart man som 22 åring kan få ett vettigt pris på en försäkring på en sån bil? Kollade med if och de vill ha typ 17 000:- helåret.

Tack på förhand MVH Jonas Andersson
tips på försäkring gå in på interpares på nätet så fixar dom den billigaste försäkringen..

mvh micke
Ca
51
Calle Cumulus
525 tdsA touring-98
automatlådan är ju dyr att renovera tex.
det kan ju vara intressant att ta reda på när den blev renoverad senast,för den har knappast gått 50k mil utan att blivit renoverad.
Det borde ju gå att kolla om allt finns dokumenterat.
Jag köpte ganska nyligen en 525 tdsA-98 och den försäkrade jag hos originalförsäkringar ca 5500/år helförsäkrad med tilläggsförsäkring för självriskelliminering vid viltskada och div annat. Jag tror att IF ville ha ca 2000:- mer per år.
Aktsam kan visst vara billiga ibland men dom ville inte försäkra min eftersom den är privatimporterad.
Kan tilläggas att jag är 39 år och bor på landet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.