|
|
|
|---|---|
| Samt trevlig läsning fast på tyska Länk | |
| Väcker allt lite habegär!=) | |
|
Det var när jag fick min första bilbana i slutet av -70 talet där ena bilen var en BMW M1 som jag först blev kär i märket. Inte så konstigt med tanke på den underbart grymma fronten: Länk Mvh, /Wille |
|
| Finns även en hel del vackra bilder på bla BMW coupes om man klickar på BMW i högrahörnet längst upp så kommer man till mycket trevliga bilder/sidor. | |
|
Man hade gärna varit testpilot på M1an med 1000hk biturbo Snacka om skakig i knäna efteråt!!! Ronnie Petterson tävlade väl aldrig med en M1 men tror han rattade en Csl med 1000hk... toppade ca 350 km/h det var 30 år sen!! |
|
| Ronnie Pettersson dog den 11sep 1978(Monza) och M1 presenterades till Paris bilsalong hösten 1978 så den fick han nog aldrig köra tyvärr. | |
| Bara på Himmelburgring :-)) | |
| Glömde ju den banan förstås :)) | |
haimaul |
Vore det inte kul om BMW samarbetade med externa designers igen för vissa småserieprojekt? Giugiaro gjorde ju M1, Pietro Frua ritade och byggde bl.a. en coupé på -02-serien (2002 GT4, finns i typ ett exemplar): Länk Det finns säkert fler exempel. fast krocktester och sånt ställer väl till problem nuförtiden. __ When in this charming car, this charming man... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.