|
|
|
|---|---|
|
Hej! Lite irriterande..den gnisslar bara ibland.. men ändå.går detta att fixa till? Även mina vindrutetorkare "hackar" i intervall- äget, går detta oxå ordna till mån tro?? Mvh Nicke | |
|
Är det kupéfläkten som gnisslar? Isåfall är det bara att plocka ut den och smörja upp lagrena med lite fett. Håller inte i evigheter, men nått år kan det hålla med lite tur. Samma sak med vindrutetorkarna. Hade det problemet med min 528:a. Om man "motionerade" torkarna en stund på högsta hastighet så gick dom bra, men felet återkom när man inte använt torkarna på ett tag. Smörjde då upp länkaget och efter det så fungerade dom felfritt. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Länk BMWCS #5494 |
|
|
Hej! På problem nr 2 så kan också det stora reläet/styrdonet i säkringsboxen under huven vara boven...Finns att köpa på BMW,dock dyrt(vill minnas att det handlade om 6-700kr). Annars så får du börja leta på skroten,var dock beredd på att flertalet av dessa "reläer" också är defekta..säkert 80-90%. Var iaf så när jag hade problem i intervalläget på min gamla 528:a,hittade ändå ett som var helt till slut vilket löste mina "ryckigheter" i intervalläget.. Mvh Janne. |
|
|
Janne: Är inte symptomet för relät att torkarna stannar helt när man kör på intervall eller "duttar" spaken nedåt? Kanske kan gå ryckigt också? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Dredd>>>Mitt problem var iaf att den gick ryckigt/ibland helt stannande i intervalläget,felet för mig då var iaf detta rektangulära styrdon i säkringshållaren..Finns säkert andra symptom på def. styrdon/relä också.. Mvh Janne. |
|
|
Jo. Som du säger så är det inte lätt att hitta ett begagnat relä/styrdon som fungerar. Har haft det felet på 2 av mina tidigare E28:or. Men då stannade torkarna typ halvvägs när man körde på intervall eller tryckte spaken nedåt. Man fick trycka en gång till på spaken för att dom skulle gå vidare. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.