AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.016

Vad är det för skillnad på en 325 a och en 328 E36 båda?

Sida 2 av 2
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag har också ägt både 325 och 328 E36 och tycker att 325-motorn har en roligare effektkaraktär, mer belönande att varva. Däremot är nog 328-motorn bättre i flera avseenden, den väger mindre (block i aluminium), drar mindre bensin, går tystare, är mer lättkörd. Att 0-100 km/h tiden skiljer så pass mycket som 0,7 s beror främst på att växlingen från 2:an till 3:an sker strax under 100 km/h på 325, medan den sker strax över 100 km/h på 328.
325an har ett "sportsytem" orginal, ett brummigare ljud än 328an..dock är detta inget hinder för den händiga att fixa själv =)
ja de e de jag mear me ljudet..

Toni
men man köper inte en bil för att den låter bra i avgassystemet..

MERT

jag vet inte hur ja ska säga men det är ett specielt ljud
som den har :)

Toni
Visa användare
586
wdac
325i -05
min gammla 325:a är gammal men det verkar som att ägarna som har haft den har vårdat den helt ok med tanke på att det är den 325a jag har prov kört som har gått bäst å jag kolla på mååånga bilar under 1månads tid å den av de andra 325:orna
tänkte mig en 320 först eftersom det inte är så många ungdomar som har dem iaf inte när jag hade min förra 320 från 93 men i regel är ju dem dyrare än 325orna å säljaren argument för priset är att dem inte är ungdomskörda... raaajt ja hade ju en när ja var "ungdom" ;)

BMW Williams F1 Team.
Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
Jag själv provkörde en 325:a och en 328:a e36 innan jag slutligen köpte mig en 328... Jag personligen gillar den mer. Jag har iofs sportsystem på den, så den morrar lite lagom. Behöver inte varva så mycket heller. Har även hört att 328:an ska dra mindre soppa. Vet inte om det stämmer. Min drar aldrig under litern om jag inte kör landsväg : )

Min bil: Länk
Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
Jag själv provkörde en 325:a och en 328:a e36 innan jag slutligen köpte mig en 328... Jag personligen gillar den mer. Jag har iofs sportsystem på den, så den morrar lite lagom. Behöver inte varva så mycket heller. Har även hört att 328:an ska dra mindre soppa. Vet inte om det stämmer. Min drar aldrig under litern om jag inte kör landsväg : )

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.