|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar vad det är för skillnad på en 325 a och en 328 a båda är E 36 karosen e det mer hästar eller vad e någon bättre än den andra... Tack i förhand.. Toni | |
|
Skillnaden är framför allt 1hk och 35 Nm till 328:ans fördel. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
ja men vilken ska man köppa då båda är lika finna?? -95 or samma pris Toni |
|
| 328:an så klart, den är ochså piggare på lägre varv än 325:an. | |
| 328 är ju bättre men provkör båda och se vilken som är i bäst skick | |
|
okok..Tack till alla Toni |
|
| Bra mycket roligare motor i 325i än i 328i. Dock bättre botten i 328:an, men botten som finns i 325:an räcker fint om man inte ska dra blytung husvagn efter. | |
|
En 328 har bättre mellan register, en väldigt lyckad motor. En 328 borde vara dyrare än en 325 om de är i samma kondition. |
|
Axel |
Haglund,jag kunde inte sagt det bättre själv,kul att någon mer jag tycker att karaktären på 325an är roligare även om 328an är snabbare. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
haft en 325 och har nu en 328.. ingen tvekan, skulle välja 328 i alla dagar o väder.. 325 har ett skönt brummande ljud, men dock inte lika bra i bottendraget som 328an e.. Sen verkar de ha blivit som 325an är lite av en leksaksmaskin, inge illa menat, men de verkar vara svaret för den som inte har en m3 men ändå vill köra slut på bilen.. Iofs kör inte alla likadant men av min erfarenhet.. |
|
|
Har faktiskt inte själv kört en 328i men rimligtvis bör den vara piggare, speciellt på låga varv. Dock så tror jag att en 325i är "fullt tillräcklig" för de flesta, den drar rätt bra på höga varv och på låga varv är den precis som Haglund säger, fullt tillräcklig. Är priset detsamma på båda bilarna och utrustningsnivån och skicket är lika bra på 328:an, så är ju valet givet. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Mert: Din uppfattning om 325-ägare stämmer då inte in på mig :P Tror faktiskt att båda bilarna generellt körs lika hårt/lugnt, möjligen att 328i skulle vara mindre utsatt pga högre pris eftersom det gör att ungdomar har svårare att nå upp till den. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Olof, de va de ja tänkte på..325 verkar vara en mer ungdomlig bil..sen så självklart har många ungdomar olika körsätt =) |
|
|
Okej...Tack för alla Inläg de blir nog en 328 ja köpper... Peace Toni |
|
| Hej jag har kört bägge bilarna och jag måste nog säga att 328 var trevligare att kör än 325 förvisso var det en 328IA men ojoj vad den drog fint hela vägen. sen satte jag mig i min egen320 suck nåja nåja men jag är rätt nöjd ändå | |
|
Jag har kollat litte och 328 ska vara snabbare änligt papper och enligt vissa så ska den till och med vara billigare försäkring till den :) de e ju bra... 325 - 8.0 sec 328 - 7.3 sec Toni |
|
|
Nog är 328i snabbare alltid. Och generellt kanske +20-30k dyrare än motsvarande 325:a. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Hej! Har ägt både 325 och 328 E36, och måste säga att 325:an är klart underskattad, en mycket bra motor, mycket trevligare register och skönare ljud än 328:an, visst har 328:an mer kraft men jag tycker att den känns lite tråkig. Dock börjar dessa bilar bli lite gamla nu, och det är skicket på just de bilar som du kollar på som avgör vilken du köper. --- Christian Ryman Mini Cooper S - 04 |
|
| hur kan 325 låta mer än 328? inte samma avgassystem? förutom motorn, nån skillnad på chassin? | |
|
325 an har ett jävligt finnt ljud men ja har aldrig kört en 328..grejen är att ja ska till tyskland o kolla på dom ja har ingen bild på nån av dom men det e kusin som bor där som hade en polare som har både en 325 a o 328 a han sa att dom va jävligt finna så ja åcker dit slutet av dena månaden för han e på semester De ska bli jävligt skönt att köra BMW i gen :) Toni |
|
|
bmw_patricia: skönare ljud behöver inte betyda att den skulle låta mer :-) --- Christian Ryman Mini Cooper S - 04 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.