AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.069

"Bilupplevelser" i London, tips!

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Ska i slutet av januari åka till London under några dagar och hade tänkt att hitta åtminstone två saker (kanske fler) med anknytning till bilar.:)

Därför undrar jag vad ni har för tips, det får gärna ha någon koppling till BMW men självklart är allt av intresse.(Engelska bilar kan vara ganska trevliga även dom.)
Så ös nu på med tips på museum, butiker och allt vad det kan vara!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Park Lane med Porsche, Aston Martin m fl och inte minst McLaren :D

Jag hittade en anrik "bilaffär" i Kensington som bara hade riktiga dyrgripar av det historiska slaget. Den var inte så stor men bilarna de hade till salu redovisades med race-historia etc. Det var mest 30-tals Alfor, Bentley o dyl. Kommer inte ihåg adressen, tyvärr, då jag bara råkade hitta butiken. Det blev inget köp den gången ;)

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
3-stjärniga attraktioner enligt Michelin (och mig): Länk

London Tower - det är bara kronjuvelerna som finns där jag gillar men jag tycker de är 4-stjärninga
British Museum - ojojo, var där i November, vilket ställe. Man blir bra trött i fötterna. Det liksom de flesta andra museer har gratis inträde men tar betalt för diverse specialutställngar, de vanliga räcker dock långt.

Det mest bilrelaterade jag kan komma på är att glo på alla roliga bilarna som står parkerade i den underjordiska parkeringen vid Park Lane, under Green Park. Står mycket godis där samt en del övergivna bilar. Bl.a. en lessen, övergiven och mycket dammig Porche 911 med punka på däcken, längst åt norra sidan utanför "fållan" för felparkerade bilar som jag tycker synd om. Tvärs över gatan ligger Park Lane BMW, där min kommer ifrån :)

Självklart londontaxis också förstås, ganska dyrt men spar fötterna, hittar bra gör de också.

Betr butiker föredrar jag att faktiskt handla på Fortum&Mason framför det sanslösa Harrods, Fast Harrods är roligt att gå att titta i, i synnerhet matavdelningarna.

Rekommerar att äta Dim Sum till lunch i "Chinatown", dvs på Gerrard Street. Ligger väldigt nära Leiceister Square (uttalas Lester Square).

För min del kan Oxford Street/Reget Street vara, det är mest ficktjuvar och turister där.

Trevlig resa!

Mvh Björn
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Tackar för tipsen,
kom gärna med mer! Gärna på bilfronten där jag har minst kött på benen gällande London, det övriga är inget problem.

/Fredrik

Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Oj! Ursäkta, läste inte innantill riktigt.

Mvh Björn
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Godtycklig espressobar i Chelsea nära Kings Road lär det stå minst tre vrålåk (á la Ferrari, Porsche osv). En söndagsmorgon såg jag en GT40, Carrera GT, en gammal Gulf Lola och en F50 där... Var några killar som skulle ut till goodwood sen...

Håller med ovan att en vandring ner för Park Lane med alla exklusiva bilhandlare är en trevlig dräggelresa.

Maranello (de heter så) utanför M25an är tydligen en av världens största Ferrari dealers, Italienska fullblod överallt!

Finns ett par firmor med väldigt trevliga bilar till uthyrning där, genom t ex Länk (645CI och 645CiC t ex) & Länk - trevligt om ni skall ut ur stan nån dag (inte värt det inne i stan).

Finns en Formel 1 butik (närmsta tube : Gunnersbury) i Chiswick som har det mesta i prylar, planscher och dyl. från den världen.

Det är ungefär det jag kan komma på nu!

I icke bilväg vill jag varmt rekommendera the London Eye - speciellt kring skymningen!

/bfg
ska själv dit osså den 28-30/1-05. :)
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
p-3:
27/1-1/2 för min del :)

Bfg:
Tack för tipsen!

/Fredrik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.