|
|
|
|---|---|
| idag när jag var på väg hem från jobbet aktiverade både ABS broms samt antispinn varningslampor samtidigt och de varnar hela tiden. jag undrar vad det kan vara för fel???? | |
| om det är e39 så är det givare som är paaj. | |
| Hade samma fel, då hade jag kört i ganska många vattenpölar. Gick över och kom tillbaka för att sedan gå över igen (peppar, peppar). Så det kan vara fukt eller nåt skit på givarna också. | |
|
Kan vara ABS givare, eller hela ABS modulen, den gick i min M5, bara modulen gick på 1000 euro:) Så innan de byter alla givare hit o dit, se till att nämna modulen. De bytte nämligen ABS givare på min först, dock utan avgift. (och t.o.m. lämnade den nya på plats!) |
|
| om det är givare hur mycket skulle kosta då och måste jag lämna bmw eller kan vilken verkstad som helst kan fixa det | |
|
ABS givare går på cirka 250€ totalt i Finland alltså. Den är enkel att byta. Vilken verkstad som helst klarar det, men iom att du inte vet felet exakt, så rekommenderar jag BMW, eftersom dom hoppeligen inte tar betalt om det inte fixar felet. BMW's diagnos sade åt min mek, vänster bak givare, men visade sig ändå vara modulen, tur så var det en erfaren mek på BMW. |
|
kilroy |
Inget direkt ovanligt fel...har också råkat ut för det. Mitt fel är "intermittent"...det kommer och går, men är inte värre än att det går att leva med. |
|
kilroy: Precis! BMW sade att min bil registrerat 361 felmeddelanden om felet! För i början kom felet och gick, om detta är fallet är det enligt BMW meken som skötte mitt fall 99.9999% säkert modulen, eftersom han menade att en givare är on eller off så att säga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.