|
|
|
|---|---|
| bussning bakvagn den främre hur svårt är det å byta någon skrev förut att han fick bygga om nå verktyg vard för verktyg vill gärna ha svar | |
|
Var nog E30 det handlade om då tror jag, inte alls samma konstruktion på bakvagnen. De flesta som har bytt själva brukar inte vilja göra om det, Tror att det kostar ca 800:- per sida på BMW för en E36:a, inkl. bussning. Har själv bara erfarenhet av att byta på E30, men det är rätt jobbigt på den i alla fall. |
|
| jag har bussninen hemma men jag tänker inte ta dän hella armen det lär vell gå om man släper den iframkant bara eller?? | |
bm 175 Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04 Toyota Hilux-10 Audi A4 2.0tdi Quattro-09 Bmw 530xd -08 |
jag skall också byta den på min E30 provade en gång men fan inte en gång till hehe.. kostar det bara 800,- för att byta den på bmw? BMW är best.... |
|
Tror att det är dyrare på E30, där är det absolut att rekommendera att byta båda samtidigt dessutom. Frågade på BMW en gång, tror att det var runt 2000:- på E30:n. |
|
| På E36: Det räcker att släppa ned bärarmen i framkant. | |
| ja jag ska ringa å höra mig för om priset jag är annars jävligt nöjd om bilen min | |
| är det svårt å få i den eller | |
|
Det är rätt smidigt med rätt verktyg. en polare gjorde ett å det har varit med om flera byten utan problem. Men utan ett sådan Lämna in. |
|
|
jag har bytt dom främre bärarmsbussningarna på min e36a och det är mycket enkelt, dock skall man inte förväxla dessa bussningar med silentblocken!! som Markus Fors säger behöver man bara lossa bärarmen i det fästet som i sin tur innehåller bussningen....man bränner ut gummit och sen kan man såga ett litet jack i ytterhöljet och sen slå ut det hela mycket enkelt, sen putsar man med sandpapper så att fästet blir fritt från skit. Sen lägger man bussningen emot och en träbit emellan och slår in den rakt, sen är det klart! en 4-hjulsinställning efter detta ingreppet är att rekommendera då det fästet som bussningen sitter i är det som man justerar toevinklarna för bakhjulen med. Köpte mina bussningar hos BMW i September, 260 kr för båda två gav jag då. skulle inte tro att det tar mer än 1,5 timme MAX att byta dom, jag tänkte plocka ner hela bärarmen då jag trodde det skulle vara svårare än vad det var så jag började skruva loss allting innan jag insåg hur lätt det var :) MVH Johan K |
|
| en 4-hjulsinställning blir det ju. jag hissade upp bilen i vintras å tänkte byta dom men jag trode man lärde riva hella då jag. jag kan ju skruva men det såg ut å va för mycket bara men du ska ha tack på dig johan för nu kom suget till baka på å göra ett nytt försök | |
civilization |
Någon som har en bild på var främre bärarmsbussningarna sitter resp silentblocken? Har fått nåt bytt som kallas "gummibussning i främre bärarmsinfästning på bakaxel"? Är det någon av dessa ovan? Bilen känns nämligen aningen vinglig i landsvägsfart och tydligen ska detta vara tecken på dåliga silenblock. MvH |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.