|
|
|
|---|---|
| Jag är en sån som inte bryr mig om min bmw har en 6:a eller ej, bara att bilen går bra och gärna billigt. Vilken av dessa två skulle ni välja? Finns ju att välja mellan 320 med och utan vanos och 318iS | |
|
320 får gärna ha vanos för att orka mer på lite lägre varv, de drar något mindre bensin också. 318is går nog billigare än 320 i de flesta fall, beroende på hur man kör givetvis, båda tycker om höga varv, det straffar sig ju på bensinkontot om man gillar att utnyttja det. |
|
|
men vilken av dom är roligast och trevligast att köra då? vilken har dyrast försäkring? |
|
|
320i alla gånger. Har kört båda och prestandamässigt är skillnaden klart försumbar. 318is är mer ekonomisk, men det känns SÅ mycket bättre att ha den skönsjungande och kultiverade sexan under huven! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Det beror på hur du kör och vad du uppskattar skulle jag vilja påstå. Gillar du lugn och harmoni med glidartakter så är 320 det rätta valet. Gillar du lite hetsigare och mer tillyxat stuk så är 318is ditt val. Nu är ingen av bilarna speciellt livlig men jämfört mellan de två så är skillnaden stor tycker jag. Att säga att 318is E36 är tillyxad och livlig ärigentligen att ta i, men jag valde dessa ord för att du ska förstå skillnaden. Mitt tips bli att du provkör de båda ordentligt i varierande trafik. Känn vad som passar dig. Jag är nästan säker på att du väljer 320 faktiskt. Att jag själv kör 318is E36 beror nog på andra saker så som envetenhet och dumdristighet. :-)) /Anton |
|
|
Jag har erfarenhet av båda bilarna och jag skulle tveklöst valt 320i. 318is ÄR en mycket bra bruksbil, men 320i har en trevligare motorkaraktär med ett mycket behagligare motorljud. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.