|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har ett litet men irriterande problem med min bil, nämligen att färddatorn visar 0 i förbrukning. Den "analoga" mätaren i instrumenthuset fungerar fint men tyvärr så gör den digitala inte det. Jag antar att jag får rycka ut med multisprayen, men var är bäst att börja? Var sitter mätaren? | |
|
Färddatorn räknar ut förbrukningen från motorns styrbox, så det finns ingen separat givare. Prova att aktivera testfunktionerna på datorn, eventuellt kan det hjälpa dig i felsökningen: Länk Länk Speciellt test2 & test3 bör vara intressanta. Är färddatorn originalmonterad från fabrik? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Du kan ju också prova att nolla den, genom test 21. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag ringde bmw och bad dem kolla upp med chassinummer och de sa att den hade obc från fabrik. Värt att notera är att alla andra funktioner verkar att fungera, jag är lite osäker på räckvidden dock. Jag skall ändå demontera OBC:n för att byta lampor så det kanske är värt att ta sig en titt på kopplingarna samtidigt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.