|
|
|
|---|---|
|
Tänkte fråga om någon vet hur bra bilen mår av att stå ute så här års med vinter o regn. Kan ett helkapell vara något eller är det onödigt? Jag använder den inte tillochfrån jobbet så den står några dar i veckan. Mvh Martin Min 325IM Länk | |
|
Nej helkapell är ingen hit då är det bättre att bilen står fritt. Under kapellet bildas det kondens och det vet vi inte är något vidare. |
|
|
Och dessutom så gnager det på lacken, eftersom det rör sig när det blåser. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Nähdu, Martin54, det är bara att kitta i M/K-värmare på kvällen, knacka lös isen runt dörren och slita sönder dörrlisten på morgonen. =) | |
|
ok får väl ta och plugga in en sådan då. Mår psykiskt dåligt av vetskapen att den står o fryser . . Mvh Martin Min 325IM Länk |
|
750iAL |
herregud det e la en bil ..inte en kärring... kolla glykolen,tvätta den ofta,kolla oljan,spolarvätskan ska fyllas,ja o sedan ett vaxlager då o då så e det ingen fara om det blåser o snöar eller pissar regn på den ....då e den nöjd med livet serru...så ut o polera nu:-) |
|
Men håll med om att det hade varit bättre om man fick/kunde ta in BILEN och ställa ut KÄRRINGEN =) //Kent |
|
750iAL |
ja det hade ju varit kanon bra. hahahahahahaha |
|
Men o andra sidan så sprutar bmw ut nya bilar varannan minut! O kärringar finns det också gott om! Vem fan ä James Bond!!!Aaa gluho bilo!!! |
|
|
Troligen mår en normalsmutsig bil bäst av en placering i en luftig carport. I ett varmgarage får rosten för bra förhållanden och även i ett kallgarage är ventilationen begränsad. Dock är utomhus inte bara av godo - i en carport är det ju toppen att slippa solblekning, sur nederbörd, trädsav och att behöva skrapa rutorna isfria. Men å andra sidan är ju ett garage toppen om man behöver meka lite etc... Både carport och garage är väl det optimala - men enbart förunnat de med stor tomt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.