|
|
|
|---|---|
| Har nyligen köpt en 523i -97, när jag köpte den så lyste airbaglampan, förre ägaren bekostade lagningen av detta så jag körde den till verkstan och dom bytte ut kabeln under förarstolen (som är ett vanligt fel tydligen). När jag hämtade bilen så startade den inte på första försöket, har alltid startat problemfritt förut så jag blev förvånad, men provade igen och då startade den direkt. Efter det så har den i stort sett aldrig startat på första försöket, ibland efter 7-8 ggr. När den inte tänder till direkt så är det ingen ide att nöta bara att vrida av nyckeln o prova igen. mistänker nåt med EWS:en, har provat alla nycklar, samma symptom, vad göra. Verkstan svär sig fri, "har ju bara bytt kabeln under stolen". Någon som har nån ide???? | |
|
Förlåt, vad är EWS? Mvh |
|
|
stå på dig!!! hävda blint att "Det funkade INNAN jag lämnade in bilen!!!" jo men vadå det är ju så??? det är bara stå på dig låt inte dem övertala dig. Mecken kan ju faktist ha nuddat 2 sladdar av misstag opps det var en liten gnista där tur att ingen såg det ehh det säger inte jag till nån... Det är bara mecken , Gud och din bil som vet vad som egentligen hände där. Har sett, har varit med, har gjort. |
|
| "rob_t_j72" EWS är startspärren, chipet i nycklarna och nån form av mottagare i tändningslåset som känner av nycklarna, om jag inte fattat fel!! | |
| Problemet löst, lämnade in bilen på verkstan förra veckan, och dom felsökte flera dagar (vet ej hur många timmar) men hittade inget konkret fel, många symptom visade på felaktig ews-box (varje gång den inte startade lagrades "nyckelfel" i datorn). Dom bytte i alla fall brytarkontakten till tändningslåset och efter det startade den alltid direkt, dom provade bilen ett par dagar och startade den minst hundra ggr. utan problem, så jag hämtade den i fredags och det verkar som om problemet är borta. Kostnaden blev inte vad jag befarade heller, 900:- var väl överkomligt, jag kan inte tänka mig att dom tog betalt för alla timmar dom felsökte. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.