AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.079

Facelift e65 - 745i blir 750i med 367 hk

Sida 2 av 3
Personligen tycker jag att E65 är bra mycket snyggare än E60, någonting som jag verkligen hoppas att denna facelift inte ändrar på.

MVH,
E38B12
andha45
E38B12: min designskolade fru tycker också det.
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Inte många som gillar nya E65. Kan vara för att den är ny och det tar tid att vänja sig. Jag gillade inte heller den riktigt precis när den kom ut, såg för kompakt ut enligt mig.
E38 är klart finaste bilen enligt mig, men jag gillar även E32 väldigt mycket.
Kan kanske vara för att de var de absolut ballaste bilarna när man växte upp vilket E65 är just nu.
Om man ska snacka 7-serien....
andha45
"Inte många som gillar nya E65. "

Inte här på forumet, stämmer.

Men av nybilsköpare världen över är det en mkt uppskattad bil. Den säljer t o m bättre än Mercedes S-klass i Tyskland vilket är lite sensationellt.

e65 är ju inte designad för traditionalister utan för dem som vill ha en bil med futuristisk design.
andha45
Reg.statistik 7-serien i Ty 2004

Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ruskigt kul att det blir en 750 i E65-karrossen. Saknade verkligen den modellen. Det är en modell som aldrig får försvinna, tycker jag. Börjar faktiskt vänja mig vid E65:an, men i början tyckte jag inte om den.

//Schnitzer

andha45
Dessvärre har den "bara" åtta cylindrar denna gång.

e65 är helt klart snyggare i verkliga livet än på bild. Kanske för att man inte ser dem tillräckligt ofta.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Visst är det surt att den har åtta cylindrar. 760:in har tagit över 750:in roll.

//Schnitzer

jag trodde att e65 sålde dåligt men där ser man...ja vet att den säljer bra i usa men tyskland..oj oj..dem nya bmw säljer ju asbra
Utgår 760:n då artikeln anger att 750 blir flaggskeppet?????
( tur jag inte beställt min 760Li individual än då..*LOL*)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Gasar-Magnus:

Nej. 750i ersätter 745i. 760i med V12 och 445 hk blir kvar som top-of-the-line.

Mvh.
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
7-serien säljer bättre än Mercedes S-klass (stundtals iaf) det var det jag visste ;)

MVH//Anton

BMW - Die Deutsche Kraftwagen

320:n
Länk
Crille: hur kan man annars tolka texten: "Das Flaggschiff ist der 750i mit 367 PS." ??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
andha45
Ja, 750 är en uppborrad variant av 745, allt enligt nya tyska ams. Återstår att se om den kommer i 5-serien också som 550.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, en 550i vore faktiskt fin i modellprogrammet.

//Schnitzer

andha45
Ska sanningen fram så är nog BMW:s höga försäljning av 7-serien (o även 3-serien o 5-serien) ett resultat av höga rabatter (21-22% på lagerbilar), och extremt förmånliga leasingvillkor.

Vem tjänar på de`t? Vet ej, kanske de som köper bilen begagnad.

Andrahandsvärdet blir nämligen sämre. Om en ny S-klass säljs med 5% rabatt och en e65 med 23% så får det motsvarande effekt på andrahandsvärdet.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, BMW har ju en tendens att sjunka som stenar tyvärr. Har alltid kollat på MB SL-versionerna, som inte verkar tappa så mycket procentuellt sett. Sedan är de fruktansvärt snygga, i alla fall i mitt tyckte.

//Schnitzer

andha45
Jag håller med. Ungefär samtidigt som en SL slutar att vara "nysnygg" blir den "gammalsnygg", dvs den blir aldrig ful. Förstår du vad jag menar?

Mercedes policy att ge låga rabatter har många fördelar. Läste om en tysk som köpt sin 530dA e61 för 62 000 euro - 11% rabatt (beställningsbil - lagerbil = mer rabatt). Efter 1,5 år o 7900 mil var den värd 26 000... skulle inte hända med Mercedes.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Japp, det tråkiga med BMW är att det inte blir så. Frågan är bara hur BMW styr upp alla dessa rabatter för att få det att gå igenom. Eller det kanske rättare sagt blir BMW:s återförsäljare som köper bilarna som får ta smällen, eller?

Det förklarar dessutom varför många "olämpliga" personer får tag på t.ex. E38 etc. och gör om de till raggar-monster. Med en MB SL blir det inte så för det blir för dyrt för dem att köpa in bilen. Tror inte att någon, eller i alla fall inte många lägger ut mellan 150-250k kronor och stylar sönder en MB SL. I många fall kan man nog förvänta sig att de är seriöst skötta och servade. Det brukar alltid jag vara lite orolig för när jag ska köpa en BMW faktiskt. Jag har ändå fasnat i BMW-träsket och blir nog kvar där, men kommer att få vara på min vakt som vanligt när jag ska köpa en BMW igen.

Men MB:s SL-versioner gillar jag skarpt!

//Schnitzer

andha45
Håller med helt och hållet!
Är också fast i BMW-träsket...

Nej, det är inte återförsäljaren som får ta smällen utan BMW ger jättemkt rabatt för att få ut bilar till återförsäljarna, vilka sedan säljs med hög rabatt.

Kort kan man beskriva strategierna så här:
BMW säljer bilar till hyrbilsfirmor med stor rabatt = återförsäljarna måste också ha rabatt eftersom de investerat i dyra utställningshallar etc. = 1 år gamla bilar som varit hyrbilar säljs för 55-60% av nybilspriset i värsta fall = kunden vill ha ännu mer rabatt för att "våga" köpa en ny...

Mercedes äger alla återförsäljare i Tyskland och styr rabatten. Dessutom har Mercedes ett system som gör att om man bor i Hamburg o köper bilen i Köln så får handlaren i Hamburg ändå en del av marginalen. Detta begränsar handlarens benägenhet att sälja utanför sitt eget distrikt.

BMW:s stratetegi ökar volymen (iaf kortsiktigt) men förstör andrahandsvärdet, helt klart. Och beg.priserna i Tyskland påverkar som bekant (eller t o m bestämmer) beg.priserna i Sverige...

På en ny SL får man nog inte mer än 5 % varken i Tyskland eller Sverige.

BMW:s tyska leasingerbjudanden på 7-serien är horribelt förmånliga! = köpa marknad

/Per Hall
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.