|
|
|
|---|---|
Jeppe W |
Någon av ljudnissarna som vet om det finns färdiga högtalarsatser att köpa till en 535:a -91? Originalprylarna som satt i har gjort sitt och behöver förnyas lite. Målet är ett schysst system som inte behöver kunna spela trosorna av grannfrun...(hemska tanke). Alla förslag på prisvärda diskreta grejer emottages tacksamt! |
|
Det sitter väl 5,25" i hatthyllan på den bilen, så det är bara att byta. Jag är ju tokig i MBQuart så jag skulle rekommendera deras RCE213 kit med mellanregister på 5,25" och en diskant på 0,75". Vad sitter det för grejer fram i bilen?? Antagligen får Du i samma system fram i kickarna (vet inte riktigt hur E34'an ser ut inuti). Suveränt ljud, men tyvärr ingen bas att tala om. Kompletera med 1 eller 2 10" basar med ett bra steg. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Varför inte kolla vad Mr Robsarve har på Länk många E39ägare har uppgraderat med Phoneix Golds greijor med mycket bra resultat Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Jeppe W |
Gasar-Magnus: hehe...fina grejer...!! Caspar: Fram vet jag faktiskt inte vad som suttit, när jag plockade bort gallren mm så var det liksom tomt där...ner vid fötterna har det nog suttit typ 5" och på panelen under framrutan ett par diskanter... |
|
Då är det ju lugnt att köra med de grejer jag rekommenderade 2 uppsättningnar MBQ RCE213 eller något motsvarande från vår vän Robsarve.. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
| PG TiElite ska tydligen inte vara fy skam! | |
|
Sitter 5.25" framme vid fötterna också ;) och som sagt diskanter uppe på i-brädan. Frågan är juh då budget på detta system. finns hyffsade budgetlösningar på typ MDS, BRL som inte kostar skjortan men ändå kommer att lyfta ljudet en hel del ;) jag skulle satsa på ett kitsystem fram brukar bestå av en mid+diskant + delningsfilter. och sätta mid högtalren nere vid fötterna och diskanten på i-brädan sen kanske ett koax-system 5.25" bak ett kitsystem får du för ca 800-900:- kanske? och ett koax system för ca 300-400kr |
|
|
Yoshy: kolla Phoenix Gold priserna så ser du att det inte är lönt med MDS/BRL/Biltema då prisskillnaden är högst marginell.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ett kit med bra ljud för 800-900:- skulle jag bra gärna se (eller höra snarare) eller för den delen ett koax för 300-400:- En fördel med MBQ's reference serie är att Du kan köra dem både som komponent (diskanten placerad på annan plats) eller som koax (diskanten i mellanregisterhögtalaren) så då skulle de kunna passa både fram och bak utan några ingrepp. Priset för Reference seriens 5,25" kit är dock ca normalt 3.000:-/par, just nu hos BRL mellandagsrea på 2.390:-/par. Tänk dock på att de flesta kitten har egna delningsfilter som måste placeras någonstans. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
Jeppe W |
*RAAAP* ...ursäkta killar, Ölen visste vart den skulle...! yoshy; budget på detta system är som allting annat i mitt liv, högst mediokert... skämt åsido, allting över 2000:- exklusive en bra mp3-spelare + ev steg skulle påverka det blivande laddtrycket i negativ utsträckning alltför mycket, och därför påverka mitt blivande välmående i samma riktning. Summa summarum blir nog att "medelplus" är ett i detta sammanhang skapligt formulerat sammansatt ord, som på ett passande sätt beskriver mitt mående just nu efter ett (för mig ) överdrivet intag av jästa humleextrakt, och därför även budgeten på detta bygge! Jag vet, dags att gå å lägga sig nu.... :P |
Jeppe W |
Gå å lägga sig??? Njae, det var nog nå´t jag skulle göra ute i garaget ändå...Känns det igen? |
| DLS jävligt mycket ljud för pengarna! | |
Jeppe W |
Var iväg å lyssnade på b.la ett system från MB Quart, 5.25 + diskanter x 4 plus en liten 8" sub, klart godkänt! |
|
Jag körde med den MBQ varianten som Du skriver om i somras, fast med 10" basar istället. Som Du säger, helt godkänt!! Jag hade då inte steg till front- och baksystemen men det lät åndp bra. Köp Reference serien om Du köper MBQ, det ger mest för pengarna för en icke audiofil. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.