AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
792

Snabbast?

Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Hej!

Vilken är igentligen den snabbaste standardbilen (Orginal) som man kan köpa för under 200000:- (begagnad).

Jag skulle också gärna vilja ha tider på 0-402m för diverse olika bilar så som M3, M5, Alpina B8 4.6, Alpina B10 Biturbo, Lotus Omega mm. Jag har letat lite men ej hittat några bra uppgifter om detta.

Tack på förhand!
Svårlöst fråga för det beror ju mycket på vem som kör med?
Har för mig att Omegan var väldigt snabb även som standard !
-> Bjarre

Vet ej riktigt vad du är på jakt efter men om du är sugen på en M3 -96 så kan jag tipsa dig om den estorilblå coupen i BMWbörsen! Den är i riktigt fint skick!
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Jag tycker att M3:an är lite för vanlig för att falla mig i smaken. Det kan bero på att "alla" hottar sina e-36:or så att de se ut som en M3:a. Jag tycker att om man ej har "råd" att köpa sig en riktig M3:a behöver man ju inte låtsas att man har en, det ser enbart löjligt ut. Däremot skulle en Alpina sitta fint, hur många sådana ser man om året?
Ok, jag håller med dig! Just det här exemplaret är väldigt fint, det var därför jag undrade...

Vad för B8 vill du ha då? En Touring? Har en bekant som har en. Om den är till salu vet jag ej men han byter då och då så man vet aldrig...
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
I dagsläget är det ej aktuellt att byta eftersom jag studerar fortfarande. Men till sommaren är jag klar, om allt går som jag har tänkt mig med jobb och så skall jag byta upp mig då. En touring är nog ej aktuell. Jag funderar lite på B8 4,6 coupé eller en B10 biturbo, men det blir nog svårt att få tag i ett fint ex. Det slutar väll med att man får "nöja sig" men en fin M5:a (e-34) och det är ju ej fy skam det heller.
Nix, inte fy skam med en M5 heller. Bestämde mig ikväll för en M5 -87... *wee*

935
911 turbo kan du få för under 200 i Tyskland 0-100 på 4,7 strippen på 12,30

Patrick
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.