|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
erc: Jag kör mer parkeringsljus + dimljus istället för halvljus på dagtid, jag tycker det känns bäst att använda vanliga lampor istället för att "slösa" på Xenon. Kanske är snålt att tänka så men ändå. ;-) Byter helst bara en vanlig lampa än en Xenonlampa... När är det, enligt polisen, för sent att använda dimljus istället för halvljus? Så snart vägbelysningen tänds skiftar jag om till halvljus, för då tycker jag det är "skyming" och otillräckligt med dagsljus ute, svårare kanske vid landsväg... så är det egentligen en tolkningsfråga från polisens sida att avgöra när det blir olagligt? /Hammar |
|
|
Det är en ren bedömningsfråga, men så fort det inte längre är fullt dagsljus är det skymning, och gryning är det tills fullt dagsljus råder... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Varför skrev du inte under böteslappen med ACAB? | |
|
Jag valde att betala då det nog är dött i detta fall att driva det vidare. Ska dock ta bort ljusen nu när det ej är säkert att använda dem mer. Angånende parkeringsljus i extraljusen så kan jag tycka att det är trevligt på vintern (mörkt i norrland :) men har tagit bort dessa också och självklart har man inte dessa alls på sommaren. Blir nog att satsa på xenon till våren, blir nog bra på e28. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.