AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
958

en riktigt citron!

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
idag var jag på landrinsbil i västerås och provkörde m5 som de har där en 00. M5 är min drömbil men idag blev jag grymt besviken var tvungen o tända en cig efteråt:)bilen gick som skit varvade ingeting nästan och ungäfer efter 3000 varv hade den ingen kraft alls på alla växlar gick den som skit min 523 kändes mycket snnabare fy fan säger jag bara.Nu överväger jag o köpa en m3 e46 istället....för efter det här e jag jävligt rädd för m5 e39.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Du tror inte det var nåt fel på den om den gick som en 523? ;)
Den verkade inte gå så bra.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
det var nått som var jävligt fel med den det e det jag vill komma fram..;)
Man kan ju inte bedöma en bil om den är dåligt skick. Prova ett par till så lär du nog få upp begäret på andra saker än ciggar.

Mvh
Ola Thomasson
Alea iacta est, the dice is rolled
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
jo det e sant jag har provat 2 m5 innan också och de gick som de ska...fy fan vilken bil men den här jävla bil som jag testade idag har satt sig på näthinna och jag får inte bort det.
Ingenting ska bli kvar på din näthinna, förutom tunnelseende:)
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
det hoppass jag verlkningen för man vill ju inte ha en sån citron.Är det nån som vet vad det kan vara för fel på den.
Fel på kamsensor, fel på MAF (luftmassemätare), vanos problem, Konstigt att en bilhandlare försöker sälja nåt som verkligen uppenbart inte är i skick.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
de hade tydligen tagit in bilen av en "vän" till företaget i god tro de skulle skicka bilen till m-bilar i västerås och få alltung fixat och sedan skulle de höra av sig för en ny provkörning..
Tro inte på någon av deras förklaringar. Har köpt en M3 därifrån av en säljare som varannan mening betonade att de är ett seriöst företag. Borde har förstått att en seriös säljare inte anser sig behöva påpeka det.
Bilen var "f*****g far from ärlig" visade det sig efter köpet.
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
testade en M5 E39 för ngt år sedan på bilfirma.
Den varvade som den skulle men kraften kom aldrig till bakhjulen. Undra vad d var för fel på den, kan ej så mkt om bilar... Sedan blev jag rädd att bilfirman skulle hävda att d var jag som förstört den. Inget angenämt alls...

I övrigt ska ju en riktig M5 gå mkt bra!
Men d verkar krångla allt för mkt/lätt?

Nicke
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Nicke_M, troligen kopplingen som var slut = slirande koppling.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.