|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag skulle vilja veta om någon kan lite cirka priser på vad en eventuell omlackering på en 750iL e32 skulle gå på? Nu vill jag inte höra några "min mormors kusin fick en för 1500 + 30min i sängen!" Utan en helt seriös och proffisionell lackering i ny färg på en 750 e32. Färgen kommer bli någon mörk lila (nästan svart) metallic... Det jag kommer göra själv är att strippa bilen totalt så dom får et t tomt chassi men slipning och allt förarbete får dom göra själva. MvH \\Bylund West Coast Räcers | Länk Länk | |
|
gissar på mellan 15-20K --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
hur mycket jobb ska du göra själv räkna mellan 20- 30 000 har jobbat med eländet |
|
|
beror på om du tar av lister och sånt själv, skall du rensa bilen helt (tar ur inredning och allt sånt) eller du nöjer dig med att lacka alla ytor som syns? tror också på minst 15-20 tusen MVH Johan K |
|
|
Om du verkligen strippar bilen helt på samtliga lister,kofångare,handtag mm,dvs ALLT så lackfirman verkligen "bara" behöver slipa/spackla o sen lacka så är 15-20 i överkant i mina ögon om det bara är utsidan de skall lacka,ska de däremot lacka dörrgångar,demontera dörrar,huv,lucka mm så e de "humant".Som referens kan jag nämna att jag fick min E34 omlackad i original kulör inkl demo av samtliga lister,kofångare mm samt sk "mellanslip av klarlack" för 18".Detta var inget kompis pris men dock ett bra bud då övriga låg runt 30".Fick kvitto på lackeringen så klart.Firman som lackade om min bil har ja för mig gjorde ett färgbyte på en MB S-klass där bilen lämnades in "strippad".De de gjorde var att montera bort dörrar,huv samt baklucka,har för mig det kostade 15".Mitt tips är att ringa runt till många lackfirmor o klargöra noggrant vilket resultat du förväntar dig...Personligen skulle jag inte betala mer än 20",bilen i säg är ju inte "värd" mer än säg ca 30-35"... |
|
|
Oj här var det många bud :) Det jag tänkte var att eftersom jag vill ha en superfin e32a så tänkte jag att då får man nog gå igenom sin egen så man vet vad man får! (sedan att man får den unik det är ju också en annan sak) Men som jag sa innan kommer jag strippa bilen TOTALT kommer bara vara plåten kvar.. inga rutor.. ingen inredning.. ingen motor och låda..bara ett rullande chassi... Så det lackeraren får göra är att slipa och lacka... eventullet fixa till om han ser någon bula nånstans... Tyvärr så får man ju göra en sån här sak för sin egens skull.. för pengarna får man aldrig tillbaka! men vem vet? om 50 år... då har man kanske en superfin raritet ;) MvH \\Bylund West Coast Räcers | Länk Länk |
|
|
Jag känner till en lackerare i Kumla som har bra priser, med kvitto. Jag lät dem lacka om min Saab på sidorna (dörrar och skärmar) för ett mycket humant pris. Det enda negativa var att de missade att maskera en gummilist mellan dörrarna. Kanske ligger det för långt bort för dig? Jag vill ha en 750! |
|
|
enligt mej finns det inte många seriösa billackeringar har varit på några kan jag säga men det finns en och annan det finns en seriös kille i strängnäs jc billack men det kanske är lite långt men där fuskas det inte med nåt men det kostar oxå har jobbat där en gång i tiden lackar mycket amerikanare du kan ju ringa och höra vad det kostar i alla fall 0152.14517 jocke cedergren heter han finns även på nätet www.jcbillack.com |
|
|
Hej...jag har precis lämnat in min bil på lackerings firma i nyköping.ska iofs måla i samma färg (diamantsvart metallic med nåra extra lager klarlack ;) ) och dom gör allt...9000kr...ska väl tilläggas att min kusin äger firman.så runt 15-20k får du nog räkna med Länk |
|
|
Hej Bylund! Jag skulle nog säga att ett pris på c:a 15-25.000:- är vad Du får räkna med om Du lämnar in bilen i det skick Du säger: rullande chassie. Då skall ju allt lackas, dvs. motorrum, bagagerum, dörrgångar, tanklucka, Soltak (bör tagas ur=kostar en slant extra). Jag jobbar ju med bilar, och kan varmt rekommendera Eskilstuna Lackforum, 016-484846 (Ronny Sahlén). De gör alla våra garantijobb, och är SBR godkända, jobbar enl. CABAS, (får ta ALLA förs. jobb, oavsett bolag, tex Marconova Survey/Citroën, IF märkesförs, mm. samt många KRÄSNA Ferrari, Maserati, Jänke-ägare...) och de är alla riktiga proffs :) Jag har låtit dem lackera om en Diamantschwarz 735iA jag skadat, samt låtit dem jobba med en Oxfordgrün E34 530V8 som jag också ägt. De gör otroliga jobb! Eskilstuna kanske är långt för Dig att åka, men har Du möjlighet, så hör med dem. Du blir inte besviken! Om Du verkligen vill låta dem fixa bilen (finns ju andra ställen också, förståts), så maila mig i så fall. Mvh Anders BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
|
Hej! Tyvärr har jag inte kunnat kolla svaren i min tråd på ett bra tag nu pga stormen! Men äntligen har man ström och internet igen! Jag tror att jag har fått en ganska bra uppfattning av vad det kommer kosta. Så tack så hemskt mycket för alla svar! Och tack för tipsen om olika lackerare.. Dock bor jag lite långt ifrån dom flesta men eftersom jag vill att det ska bli perfekt så gör det nog inte såmycket. Lackeringen kommer om ett par år... det är ett fem års projekt! MvH \\Bylund West Coast Räcers | Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.