|
|
|
|---|---|
|
hur är 316i motorn...(förutom slö)...har haft koll på 1 men den har gått 17000mil... vad säger ni är det en slitstark motor? tyskt skall det vara... | |
|
är den billig är den ett bra köp. dvs om den är i ett bra skick |
|
|
den är ok med mkt utrustning...kryssekerfälgar...dimljus sportavgas etc import skulle jag tro.. men han vill ha 19000:- är det billigt? annars är jag ute efter en rak 6 i E30 modellen nån som vet en bra? men 17000mil är ok...? tyskt skall det vara... |
|
| jag betalade 17500 för min 89a så det är väl ett bra pris | |
|
hmm ok får väl se då... några speciella problem med motorn jag ska se upp med? BB=bäst=bayerskt och bakhjulsdrivet:) |
|
| Min 316 var körd 32 000 , då gick den fortfarande bra, endast lyftarna bytta vid 22 000...annars är väl typfelet på denna motor kamaxelslitage/lyftarproblem, se femtielva tidigare inlägg i frågan... :-) | |
| Det som är viktigt är att kamremmen blir bytt när den ska. Rekommenderat intervall är väl 4000 mil. | |
| 4000? 8000 är det väl? | |
| tror att bjarne har rätt, 4000 | |
| isf ändrades det, för på min är det 8000 | |
| Har för mig att intervallet ändrades pga att det var för stort slitage på remmen för att den skulle hålla i de ursprungliga 6-8000 milen. Det var något med att trycket på kamaxeln var stort. Om jag inte minns fel så finns det någon gammal tråd om detta. | |
|
Det stämmer. Det ändras lite på grund a skillnader i klimat också. BMW rekomenderar fortfarande 6-8000mil söderöver i europa. |
|
|
jahapp, tänker ändå inte byta mer än var 8000:e. har gått 9000 (AAAAA!!!!!) sedan det byttes på min nu. blir ju aldrig av att jag byter |
|
|
Glenn, din bil lever på lånad tid... Spelar du rysk roulette också? Mr C |
|
| Är det inte bara M20 motorn vars stora problem är sliten kam? alltså sexorna. | |
|
M40:n har problemet att när kammen blir sliten så tappar den kraft markant över 4000 varv och den går inte att varva över ca 4-5000 under acceleration. Det är inte helt ovanligt heller, vet några som det drabbat. Det hände strax före 20,000mil. Sliten kam är väl ett problem på nästan alla bilar med enkel överliggande kam. Att de slits relativt fort alltså. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.