AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.431

Sidoairbag E39

em
29
emika
DKW 3,0Q
Hej på er!

Fick innan jul problem med att airbaglampan på min 520 -97 började lysa i omgångar. Ungefär samtidigt gav givetvis en ABS-givare upp på bilen och jag åkte under några dagar omkring med ett antal varningslampor lysande. Dan före dopparedagen lät jag hursomhelst den lokala BMW-verkstaden byta ABS-givaren så att jag iaf skulle ha ett fungerande ABS och Antispinnsystem under julhelgen. De gjorde detta till belåtenhet och jag fick samtidigt ett utdrag från DIS angående mitt airbagsystem. DISen visade på att sensorn på sidoairbagen vänster fram sänder felaktiga data. Har väl gett upp eller fått nåt glapp.

Frågan är nu bara vad felet kan vara, är det någon annan som har haft liknande fel? och vad kostade det? Har sökt här på forumet men inte hittat nåt om sidoairbags på E39. Automax här i Kalmar kunde inte heller på rak arm säga något om kostnaden. Inspektion 2 närmar sig med stormsteg och jag tänkte ta reparationen vid det tillfället, men det kan ju ändå vara kul att veta lite innan
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag har samm fel på min 520-97 och det är sensorn i passagerarstolen som fungerar dåligt. Nu har min BMW-mek åteställt felet och det har inte dykt upp än. Men om det var sidoarbagen på din så är det nog nåt annat fel.

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.