AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.173

Nya volvo S60 RS VS nya m3 E90

Sida 1 av 2
Tjena alla bmw älskare

Häromdan läste jag att ett amerikansk trimföretag vid namnet Evolve ska släppa En s60 RS som har 500hk och gör drygt 4 sek till hundra. Jag undrar om ´vad den nya m3 har för prestanda. Volvo får inte gå före ;-)
Säger som vanligt, sätt bilarna mot varandra på Nürburging så får vi se hur Volvon står sig :)

Finns också säkert något trimföretag villiga att ta upp en M3 till 600 hk med hjälp av överladdning, så vad andrahandstrimmare gör är egentligen ointressant. Om Volvo själva däremot hade släppt en modell med 500 hk hade det börjat bli spännande.

MVH,
E38B12
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Blir mer & mer ett Volvoforum detta...
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Haha. Ja....vem fan bryr sig.
Evolve och volvo är ju inte riktiga samma sak.

Håller med, att om Volvo hade släppt en "R" vil med 500hk orginal så hade det varit ballt. Dom hänger ju inte ens med när dom tar till trimföretag.

MVH: Henrik

///M3
Evolve är som ovan nämnt inte Volvo original direkt.
Det är som att jämföra med Hartge H50.. V8 och 550hp. Hiskelig prestanda.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Nu blev jag förresten osäker på H50:ns prestandasiffror. Får kolla i BMWCar hemma, senare ;) Hiskeligt snabb är den iaf.

/// Olof

Länk
Olof: Länk
H50n använder M5ans V8a på 400 hk, det räcker :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Fast Hartge trimmar upp den till 450 hk.

wendt, jag har bestämt för mig att de fått upp den i betydligt mer effekt mha kompressor. Nu minns jag ej siffrorna, men jag är rätt säker på att det var över 400 hk.

/// Olof

Länk
Ja de finns en kompressormatad version, men den heter inte H50. Då heter den Hartge H5.5 :)

Länk
Olika trimmare kan påstå sig utveckla hurdana produkter som helst, men finns dom i verkligheten?

Vem skulle köpa en Volvo med 500hk och säkerligen en prislapp på över miljonen? Det är liksom inte riktigt Volvos nisch eller kundgrupp.

Skulle de då plocka ur 500hk ur 2,5l 5'an? Oj då, den kommer stå mycket på verkstan:)

Det kommer alltid finnas snabbare bilar än BMW, men vem bryr sig?
Evolve har inte lyckats åstadkomma något annat än tomt prat när det gäller deras modeller.

Flåklypa
Jag instämmer med Flåklypa (kryss i taket :)

De är mer än 1.5 år sen de började pratas om att Evolve skulle lansera en monster version av s60. Börjar kännas lite gammalt nu då inget hänt.

Länk
Men Evolve har väl blivit volvos officiella trimföretag, eller?
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
I Nordamerika, vad jag förstått.
Wendt, förlåt, det var den modellen jag avsåg. H55!
Får gå hem och råplugga i BMWCar sen ;)

/// Olof

Länk
Designen är som hämtad från ett kit-företag som annonserar i Bilsport, jag tvivlar att Volvo vill ha något med dom att göra. Faktum är att jag mailade Volvo för ett halvår sedan om deras påstådda samröre med Evolve. Jag väntar ännu på svar från dom (som förmodligen inte kommer).

Om Evolve skulle vara officiella trimmare åt Volvo skulle jag bli mycket förvånad och fundersam eftersom dom har åstadkommit nada. Förmodligen kommer påståendet från Evolve själva. Oseriöst!

Flåklypa
Länk
"inte ens informationsavdelningen på Volvo i Göteborg visste något förrän i går och när Aftonbladet ville veta mer om bilen var det svårt att få fram fakta."

Sunda förnuftet säger fortfarande att det ligger en hund begraven. Jag tror inte att Volvo ligger bakom detta.

Flåklypa
Som sagt, skriva kan man vad som helst. Annan sak att verkligen producera.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Varför jämföra två bilar som inte ens har börjat produceras ännu?!

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.