|
|
|
|---|---|
| Är det någon som vet var man får tag på ett elschema över original larmet på en 528iA -86?? | |
|
Jag antar att du menar larmet med ett extra hål i förardörren för magnetnyckel. Jag har det ett elschema, men bara i pappersform. Vad är det du undrar? Annars kanske du kan få lite hjälp här: Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Har ingen larm nyckel kvar och vill koppla bord det. Eller få ordning på centrallåset som en bart funkar när tändningen är på eller passagerar dörren är öppen. Har fått för mig att det är nått med larmet. | |
|
Larmet får förvisso signal från c-låset, men jag tvivlar på att det är där flet ligger. Stift nr 3 på styrboxen (sitter bakom höger framhögtalare) ska få konstant +, och jag misstänker att någon har flyttat matning av denna sladd (röd med vit rand) till fel ställe. Elhissarna är fr o m 1985 års modell (utom USA-modeller) möjliga att manövrera med tändning på eller med öppen dörr, så risken finns att det är c-låset råkat få denna matning. Fungerar elhissarna (om du nu har detta) som de ska, med påslagen tändning eller med en öppen framdörr? Jag har för mig att alla sladdarna kopplas in i uttagen ovanför kopplingen, lossa panelen och kolla om allt ser ok ut där. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Ja jag har elhissar och dom funkar som dom ska med öppen dörr eller tändning på. Du tror alltså att nån har kopplat om så c-låset har fått samma matning? | |
| Du verkar ju ha kolll på det mesta. Vad tror du händer om man skippar olje kylaren till automaten? Har lite läckage. Har inget drag på bilen så den får ju aldrig gå specielt tungt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.