|
|
|
|---|---|
_WmB_ |
Hej! undrar om det går att turbokonventera min lila motor , utan att byta spridare och komp sänka den? utan "bara" sätta på turbon o laddluftkylaren och köra på 0,6-0,7 bar? om man nu gjorde detta , skulle det då gå att montera ett lustgas-kit , utan att motorn rasar så fort man använder detta? eller är det bättre att strunta i turbon och satsa på värre kam o extraktor grenrör, portning m.m ger det nån märkbar effekt i huvud taget? vill dock inte byta motor eller bil , utan vill få ut lite mer effekt ur den jag har , få bli en liten sleeper kanske=D |
|
Att ladda så mycket blir nog svårt utan extra bränsle men du kan ju sätta dit en extra spridare bara. Marcus Kylén marcus@m-tec.se www.m-tec.se |
|
|
Det fina med turbo är ju att du får mer luft i motorn och en motor funkar ju med explosioner från en lämplig bränsle-luft blandning. Om du laddar 0,6-0,7 så får du ju ca 60-70% mera luft i motorn och behöver lika mycket bränsle till. Dvs utan extra bränsle går det inte! /// Kristian |
|
_WmB_ |
vad ska man använda sig av för spridare? vilka är bra storkeksmässigt? |
|
Som vanligt så räcker spridare med XXX cc/min till ca XXX hk på en sexa, om det är fyra cylindrar 1,5*XXX cc/min för XXX hk. Sök på forumet så hittar du säker mycket spännande! /// Kristian |
|
_WmB_ |
Tipsaren: okej ska göra det ingen som vet om det går att köra med lustgas på en så pass liten motor? (75hk) |
PETER.O |
Klart du kan kör lustgas på en liten motor, det finns ju lustgas matade motorsågar. |
_WmB_ |
PETER.O: okej , så det är inget man bör tänka på när man monterar detta? nåt man kanske måste byta ut eller liknande? finns det böcker o sådant angående trimning i helhet? haynes böckerna? är dom nåt att ha? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.