|
|
|
|---|---|
|
Hej, alla. Kolla på (provkörde) en ny imp 530 Touring -02 aut idag och på mätaren stod det 8200mil? Karossen såg fin ut med få stenskott men inredningen var sliten ( förarstolen). Ratten var helt blank runt om? Väx-spaken var i alu och helt nedsliten samt att det var lite rost runt bakluckan. Tydligen vanligt. Byter BMW det på garantin? Enligt min mening såg det ut som bilen hade gjort 15'-20'mil? Kan en inredning slitas så fort? Firman säljer en 540-00 som har gått 14000mil och den ser ut som ny invändingt. Ska inte bilarna se ganska bra ut invändigtom dom och gått mellan 5'-9' mil? Tror inte att det blir den bilen //Jimmy | |
Gasfot |
Utan att ha sett den så verkar det helfel med dom milen om den är så nött invändigt. Min bil handlade jag i februari och hade då gått 5300 mil. Den både gav nykänsla och luktade nybil då och fortfarande, trots ytterligare 3500 mil så är det samma känsla i den. Hade tidigare en SAAB som jag handlade ny -98 och den hade gått 15000 mil då jag sålde den och inte var det mycket som var nött i den då. Skulle du vilja gå vidare med den så kolla milen på den hos BMW, troligtvis blir du mer besviken än nu. Rost på en så ny bil ska man heller inte ta utan leta vidare och välj en annan bil. Det finns faktiskt riktigt fina E39 med mycket utrustning om man letar lite. Kan verkligen rekommendera en 530. Motorn gör den riktigt kul till vettiga kostnader och spara inte på utrustningskraven! Lycka till!! |
|
Hej. Jag tror också att den har gått alldeles för långt. Klart över 15' mil tror jag. När jag startade motorn hade den ett diesel knatter 1-2'a sekunderna? sedan lät den normalt direkt. Så ska det väl inte låta. Hur ser din ratt ut? är den blank uppe eller runt om? Min imp V70-00 T5 som har gått 11'mil ser ut som ny invändigt. Ja kollar vidare. //Jimmy |
|
Gasfot |
Hej Jimmy Min ratt är varken blank upptill eller nertill och den "manuella" växelknoppen ser rätt så ny ut..... Ett oljebyte kan råda lite bot på knackandet men du har ju två bra referensobjekt så du gör rätt i att leta vidare! |
|
hmmm? min har gått 17900 mil och har då inte nån av dom förslitnings tecken du beskriver, må hända att min är mycket välvårdad men endå! Som sagt, Hoppa över den bilen du //Kent |
|
stefannorr |
Låter ju inte som milen stämmer...min ratt var nött o hackad trots få mil men övrig inredning var i toppskick..rattens skick berodde delvis på att en tjej me långa naglar ägt bilen o trummat o naglat lite på ratten : )...men kolla upp milen..tycker utan att ha hört firmans namn ens att de låter lite skum..full dok milkoll m m annars skulle ja låta de vara(ps kolla att stämplarna tillhör en äkta existerande firma) i serviceboken. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.