|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar hur mycket man kan få för ett par M5-speglar som passar E34:an, som ej har några kablar? Det står BMW-nummer på fästplattorna och när man jämför med riktiga BMW-speglar som finns med i tillbehörskatalogen så verkar det vara samma speglar. //Schnitzer | |
|
Inte någon som har en aning? //Schnitzer |
|
|
Är det M5 E39 speglar du menar eller?? /Johan Min bil: Länk |
|
|
Nej, E34! //Schnitzer |
|
|
Vad är det för skillnad på M5ans speglar och vanliga speglar på E34an?? /Johan Min bil: Länk |
|
Gemini__ |
Johan99: Menar du rent utseendemässigt eller kanske funktionsmässigt? Är det det förstnämnda du tänker på så kan jag svara på din fråga. M-Technic speglar ser ut som följande: Länk Och sedan finns de vanliga speglarna(som alla vet hur de ser ut) Många säger nog "M3-speglar" per automatik även fast denna variant satt först på en M5 E34(20 Jahre Motorsport -92). Kanske därför du blev konfunderad? Mvh: Thomas |
|
Ja jag trodde han menade de "vanliga" M5 speglarna. Hade det stått typ från M5-95 hade jag hajjat :) /Johan Min bil: Länk |
|
|
M-aerodynamikspeglar är en mer korrekt benämning, om man ska använda ett BMW-uttryck. M5-95 har inte M-speglar original, det är bara ytterligare en skröna dessvärre. De är tillval fr.o.m 12/92 och hela vägen upp. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
HD91: Nej jag vet att det va tillval även på 95orna men då hade jag iaf vetat vad han menade. Va så jag menade. /Johan Min bil: Länk |
|
|
Är det någon som har ett förslag på hur mycket man kan få för dem? //Schnitzer |
|
Gemini__ |
Japps, helt rätt. Den rätta benämningen är "M-aerodynamikspeglar" Hoppas du snart får någon som kan svara på din fråga "Schnitzer" =) //Thomas |
|
Gemini__: Ja, man kan i alla fall hoppas. Verkar inte vara någon som vill komma med något förslag. //Schnitzer |
|
|
Är det någon som vet någon länk till ovan nämda speglar kopia eller orig. Mvh Danne |
|
|
Schnitzer: Är kablarna klippta eller justeras de manuellt genom att trycka på glaset (fanns mig veterligen inga manuella M speglar att tillgå från BMW)? Jag har själv försökt sälja mina original M-speglar (passade ej min bil med minnesstolar) fullt fungerande o utan skador... Gick rätt trögt (begärt pris 3000, nypris för ett komplett par ca 6500). Slutligen blev det en bytes affär med mellanpris eftersom jag ändå skulle inhandla M-speglar passandes min bil som har minnesstolar. Gav 3500 emellan för nya original M minnesspeglar (killen som köpte de gamla jobbade på BMW). Så man kan säg att jag fick runt 2500kr för dem ungefär skulle jag gissa, känns som om det kvittar för min del eftersom affären ändå var bra för mig! |
|
|
Ingen som vet ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.