|
|
|
|---|---|
| Hej jag har ett skavande ljud vid stötdämparen höger bak ljudet kommer från tunneln under övre stötdämpare fästet. När jag köpte bilen i sommar så var stötdämparna nya men ljudet fanns redan då. Har provat spruta dit lite olja underifrån då blev den underbart tyst men efter lite regn så var oljan borta och ljudet tillbaka. Nu är det dags att ta itu med problemet så lite råd skulle sitta bra. Mvh/Benny | |
| Fjäderbenslagringen skulle inte vara en dålig gissning..! | |
Juhas 530i |
Hade ett liknande problem. Kolla att det inte är hatthyllan som sitter löst. Otroligt men sant. Den tas ju loss när dämparna byts och inte alla sätter tillbaka hyllan som den skall. |
| Då ska jag titta på era förslag i morgon. Har hittat en bild på sakerna så nu är nästa fråga vilken av delarna på bilden är fjäderbenslagringen Länk | |
| #4 | |
| Då får jag tacka för hjälpen mvh/Benny | |
|
Kan vara så enkelt att fjäderbenslagringen inte sitter fast ordentligt? Eller att stötdämparen inte är åtdragen upptill i lagringen. Och man behöver inte ta bort hatthyllan när man byter stötdämpare bak, men det blir lättare att komma åt. /Per |
|
|
per_j82 Hehe, ligga och lirka där bland högtalaren gillar man nog inte när man ligger där och skitar ner den ljusa inredningen med spärrskaftet. =) Om kolvstången inte riktigt är dragen i lagringen så "slår" det mer än det skaver/gnisslar, för det hade jag då glömt. Heh. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.