AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.001

Tilton clutch

Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
Noen her som har prøvd to eller tre skivet tilton clutch?
Er de ok å kjøre med, eller kun for racing?

Er ute etter erfaringer om disse, da min sinter og trykkplate ikke holder..

----
Motorer uten turbo suger.. ;)
WWW.M535T.COM
Det är i stort sett omöjligt att köra försiktigt med två och treskiviga kopplingar, tuggar som fan och hugger.

Vad har du för tryckplatta nu? Vet betydligt starkare maskiner än din som klarar sig med fyrpuckad sinter och rätt tryckplatta. Jag tror att du bara behöver rätt tryckplatta eller så har du för tunn lamell så du får fel inspänning. Skicka ett PM på pure-pf.com så kanske vi kan lösa dit problem.

Länk
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Hallå.......

Jag har kört en gammal Opel med turbomotor osv.... Jag tyckte kopplingen högg en aning........ Men tja, inte så farligt.... Åkte och slirade ut och in i garaget utan problem alls... (min erfarenhet)..

Sedan i efterhand när gubben kom och hämtade bilen fick jag veta att det satt en 7,25" 2 skivig tilton eller AP koppling...

Men som Bäckis säger så klarar man sig rätt långt med en konvetionell koppling....

Köp en sinter och en 3082147006 tryckplatta.... Jag tror det är den..... Den ska klara 530NM med fiberlamell mer med sinter... Och tja, jag körde rätt mycket och hårt med den kombinationen.... Det höll bra länge och tung bil var det.... Samt mycket pulver och hård körning... ;-)

//Jesper

Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
Takker for svar!

Jeg var litt rask da jeg monterte clutch, og lot være å plane svinghjulet.. Det kan være grunnen kanskje?

Skal ta ut girkassen snart, så får jeg se hva jeg skal gjøre.. Kan sikkert være verdt et forsøk å plane svinghjulet, og prøve med sinter igjen..?

----
WWW.M535T.COM
Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
btw: svinghjulet så plant ut da jeg monterte... Ikke slitt.. Men mulig det var for blankt/glatt ?

----
WWW.M535T.COM
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.