AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
471

Vad tycker ni om denna 735;a?

PE
204
PERTHA
523i Touring -00
Har vart och provkört och synat en 735 -88 idag. Bilen är lite sliten i karossen och har lite rost i nederkant av dörrarna och lite vid skärmarna men absolut inget genomrostat. Inredningen var fräsch och inga sprickor i skinnet. Jag hörde inget ventiltick ifrån motorn när jag starta den både kall och varm. ACn och färddatorn verkade funka. Automaten funkade bra och växlade lungt, oljan var röd och luktade inte bränt. Bilens mätarställning var lite mer än 22000mil, men jag tror inte den stämmer. Serviceboken och instruktionsboken fanns inte. Hastighetsmätaren och trippmätaren funkade inte. Bilen drog lite till vänster när man bromsa, men det kan bero på att den stått still över julen. Takluckan gick inte igen helt, så den fick jag skruva med insexnyckel sista biten. All annan el funkade. Bilen ska besiktas innan sista februari. Nyare cd-spelare med högtalare satt i. Import -92 och har haft 22 ägare, men det var många av dom som hade ägt den nån månad och sedan skrivit den på en släkting.
Jag får köpa den för 13000kr. Bilen gick bra i motor och låda men har ju lite pyssel. För dom pengarna får man ingen bekvämare bil att åka i.
Är mekaniker så jag kommer att pyssla om det som behövs men inte till nån utställningsbil.
Så vad tycker ni?
om du kan fixa allt själv är det ju inga problem men det kanske blir problem vid försäljningen
PE
204
PERTHA
523i Touring -00
Försäljningen har jag ju räknat med att det kan bli problem, men man måste ju tänka att det är en 17 år gammal bil. Jobbar ju som mekaniker och har tillgång till verkstad så allt jobb kommer jag att göra själv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.