AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
507

M3a utan kattar

Marquez
Har en fundering killen som hade min M3'a i sommras påstår att den vart besiktad utan kattar förra sommaren. Alltså bara raka rör. Och den gick igenom blankt. Är detta överhuvudtaget möjligt utan att ha kontakter på BP verkar lite otroligt. Numera sitter kattarna där men dem är dåliga. Dörav funderingen med rör till sommarn eller ev. sportsyst. men de blir så j***a dyrt.

Mackan
Grusse
Läste förut att det var någon som hade en M3:a som kattarna var borttagna vid besiktningen och det satt raka rör, det kanske var tidigare ägaren som hade din bil?

I alla fall så lyckades han få igenom bilen tack vare k-sprit, skrev han.
Jag ska bygga ett främre system utan kattar, men kommer att montera dit kattarna vid besiktning för att undvika ombesiktning.
Marquez
Hmmm...han bor i Piteå!
Men nå K-sprit har jag inte lust att spola i. En polare som har en gammal Alfa, gjorde nått liknande för att få ner värdena, men den gick juh skit sen...

Mackan
betriebsanleitung
Jag besiktigade min 850 med rensade katalysatorer ,det gick efter det att ja fick köra 1 extra runda så bilen blev riktigt varm.
Marquez
"betriebsanleitung"

Var du väldigt nära gränsvärdena? Den gick inte igenom när motorn var kall eller har jag fattat det helt fel?
Mina kattar är dåliga, skramlar innifrån någon av dem därför funderar jag på rör bara till sommaren...

Mackan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.