|
|
|
|---|---|
|
Hoppsan....tack vare en mindre inteligent cyklist så tittade jag bort 1 sekund, för att sedan klappa in i bilen framför! retsamt!! Vi stannar, jag ser till min fasa att Volvon jag kört in i har dragkrok!! Döm om min STORA förvåning då jag endast finner en spricka i min registreringsskylt, samt hållaren! inget annat! Jag vet att min gamla M3 hade någon sorts balk, samt två st cylindrar som klarade mindre kollisioner.. Har "vanliga" E36:or det med? Enda förklaringen att bilen inte fick skador, riktiga små pansarvagnar är det! :-) | |
|
E36 verkar ha en rätt mjuk och tålig kofångare faktiskt. Jag körde på en grävling (djuret, inte en FWD bil) i somras, kändes som man körde på en stor stenbumling, grävlingarna verkar ha riktigt hårda skelett. Eftersom jag hört att grävlingar brukar demolera fronten på bilar blev jag väldigt orolig tills jag steg ut och såg att endast dimljuset hade gått sönder. Kofångaren och frontspilern höll. ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
|
Körde in i en stolpe med min fd E36 i ganska god fart. Krocken var så pass kraftig att stötfångarent trycktes in och plåten under strålkastaren krökte sig. Otroligt nog gick inget sönder. Strålkastaren höll och plåten därunder gick att böja rätt då den inte väckade sig utan böjde sig i samma form som stolpens. Stötfångaren kunde dras ut efter att ha lossat på "cylindrarna" och knuffa fram den i rätt position. Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6 |
|
|
De flesta bilar som har plastkofångare har, som mosse beskrev, en aluminiumbalk med två cylindrar som gör att den fjädrar i farter upp till 6 km/h utan att plastkofångaren ska skadas. Vissa märken (Ford bl.a.) har skumfyllda kofångare som komplement. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Mosse: Det var händelsevis ingen cyklist av det motsatta könet ;D //S -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
| Stephan: Den tanken slog mig direkt också när jag läste, hahaha | |
|
Händelsevis så var det det.... En mycket korkad blondin... |
|
|
Tjejer borde inte få cykla nära allmänna vägar... :) Jag va nära att smälla in i en polisbil (!) då ögonen vandrade mot trottoaren. Pinsamt! |
|
| Haha! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.