|
|
|
|---|---|
|
testade att ta bort högtalarna i hatthyllan i helgen i tro om att det skulle bli bättre bastryck i cupen men tycker skillnaden var minimal blir 1000 gånger bättre med nerfällt baksäte. vad tycker ni? min bil: Länk | |
|
Vem behöver ett baksäte, riv ut skiten!! :-) Mer allvarligt, prova att rikta basarna åt olika håll, ibland kan det fungera bättre med basar vända bakåt tex. Hur stora är hålen? Jag fick in bra med bas i Z'an med ett hål för 5,25" trots en sufflett som låg ovanpå, innan hålet gjordes hördes ingenting. Basarna var då riktade snett bakåt uppåt, dvs inte rakt mot hålet. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
har testat att rikta dom åt alla möjliga håll utan några större ändringar i ljudet. det är 6x9 hål min bil: Länk |
|
|
Man tycker ju att det borde räcka för att iallafall få fram lite ljud. En fundering för alla som bygger stereo i 4-5 sitsig bil. Varför inte sätta basarna i den "låda" som naturligt finns under baksätet och rikta dem framåt där fötterna på baksätespassagerarna sitter?? Det finns väl inte mycket under sätena som är ivägen?? Ser iallafall så ut på 5'an, som jag inte bygger ljud i.. :-( Det skulle vara för lätt helt enkelt.. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
jo jag får ju fram en del ljud men blir bättre med nerfält säte än borttagena högtalare. min bil: Länk |
|
|
Går hatthyllan att demontera helt?? I så fall kanske det går att ersätta dem med ett galler istället?? /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
vet inte men det går säkert bara frågan hur mycket jobb man vill lägga ner på det min bil: Länk |
|
|
jaa.... Ingen som fått upp ögonen för bandpasslådor än alltså... Jag fattar inte varför man ska åka runt och spela för skiten i bagaget när det är in i bilen man vill ha ljudet... --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.