|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Grundutrustningen tycks vara densamma som för E46 enl broschyrmaterial. Dvs klimatanläggning (ej aut), 4 elhissar,radio/CD Business, 16tums alu (325i), mm. Dock ej fällbart/delbart baksäte, farthållare, regnsensor, xenon, multiratt, etc som kanske ingår i kommande komfortpaket | |
andha45 |
Jag tror konkurrenssitutationen gör det omöjligt att höja priserna på nya modeller. "Die Konkurrenz schläft nicht". Sedan 1995 ungefär så höjer tillverkarna sällan priserna när nya modeller kommer, och alla nya bilar jag kan komma på har varit något bättre utrustade än föregångaren men inte dyrare om man beaktar utrustningsskillnaden. e60 var vid introduktionen något mer välutrustad än e39 och marginellt dyrare. CRY: håller med, 41 000 för 62 hk är "billigt " för att vara BMW. 330 får säkert mer utrustning, 17" är ju åtminstone std medan 16" (iaf i Ty) är std på 325. |
|
Jag har nu satt mig in lite i det material jag har (kollade bara på bilderna tidigare :-)) Precis som CRY är inne på så tycker jag nog också att 325 är på pappret mest prisvärd. 320 känns väldigt "instegsmodell" när man kollar utrustning osv. Det blir till att kontakta m-bilar i västerås för mer info samt boka provkörning. Allt för min fars räkning. /Anton |
|
Buspelle |
Det har ju ryktats om V8 i E90, precis som ryktet säger att det ska bli i kommande M(3)4, men den lyser tydligen än så länge med sin frånvaro. Verkar ju annars rimligt att BMW, som Audi och MB gjort, stoppar in V8 i trean. |
|
Buspelle, jag har läst någonstans om en 345i, men det kanske är mest önsketänkande. Bör vara samma V8 som i 545i/645i/745i, på 333 hk. Hur som helst lär den inte dyka upp förrän efter M3 (M4?) har kommit med något värre. |
|
andha45 |
M4 kommer den nog heta som coupé. 3-serien = sedan, 4-serien = coupé. |
snocrash |
Laste att det inte blir nagon 4-serie alls.. Coupen ska forsattningsvis, precis som den gor nu, betecknas med "Ci". Enligt BMW ar "3-serien" for starkt varumarke i sig, vill nog undvika riskerna med att infora annu en "ny" serie. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.