|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
thundergod |
Har det läckt ut några priser på nya trean än? Någon som vet? |
| Sök - det finns bla en länk till en tysk sida. | |
|
Om BMW Sverige sätter priserna på ungefär samma nivå som BMW Deutchland så hamnar grundpriserna på nya 3-serien på samma nivå som E46. Dock lär extrautrustningen bli dyrare... Men jag tror inte att BMW vågar sätta E90-priserna alltför högt då 3-serien är BMW:s storsäljare. En alltför hög prisnivå skulle kunna påverka försäljningen negativt och det skulle kunna bli förödande för BMW som fristående biltillverkare! Mvh. |
|
|
318i(kommer hösten 2005) ca 238.000kr, 320i ?kr, 325i 290.000kr, 330i ca 330.000kr, 320d 280.000kr. Asken |
|
|
Trevlig information. Tack för det. :-) Kan man räkna på cirka 20000 för komfortpaket? Kommer klimatanläggning ingå i standardutrustningen? Vet ni något mer om prissättning samt utrustning så skriv eller länka gärna. /Anton |
|
thundergod |
Ja när det gäller trean så är ju tjänstebilsmarknaden mer o mer viktig. och då kan inte bilen bli för dyr med den nödvändigaste utrustningen, komf paket metallic o nåt mer.. |
|
Uppgifter från BMW-åf: 320i: 251 tkr 325i: 292 tkr 330i: 350 tkr mvh |
|
| 218 och 320 verkar billiga men 330 har väldigt högt pris men då lär man nog få mycket utrustning | |
Buspelle |
En 325E46 kostar väl 303`och en 330E46 kostar ca 355`, så det är väl ungefär samma eller t o m något lägre priser. |
|
Nu är priserna på nya 3-serien offentliggjorda: BMW 318i (4-cyl 129 hk) 237 000:- BMW 320i (4-cyl 150 hk) 251 000:- BMW 325i (6-cyl 218 hk) 292 000:- BMW 330i (6-cyl 258 hk) 350 000:- BMW 320d (4-cyl 163 hk) 280 000:- Intressant att 325i/330i har blivit 5-10 000 kr billigare trots +ca 25 hk! Källa: Har fått ta del av ett pressmedelande från BMW Sverige som skickas ut till pressen idag. Mvh. |
|
thundergod |
Om man ser till 320 som troligen blir bästsäljare, så är den altså bara 22´dyrare än motsvarande 1-serie. Ska bli kul o se vad det blir för skillnad i standardutr trea vs ettan.. någon som vet? |
|
Att 325i och 330i fått lägre grundpris antyder lägre nivå på standardutrustningen. Har svårt att tänka mig att BMW, som haft ett rekordår 2004, ska sänka priset på en ny modell som dessutom har större motorer. När jag köpte en E46 330i så la jag på ca 80.000 i extrautrustning för att hamna på "rätt" nivå, man kanske får räkna med 100.000 på nya 3-serien. Med "rätt nivå" menas komfortpaket, M sportpaket, harman/kardon hifipaket med cd-vxl, motorvärmare, vinterhjul och lite småplock. |
|
| När man ser till detta så tycker jag att det är ännu tydligare att 1:an är för högt prissatt. | |
thundergod |
Ja men frågan är om standardutrustningen kan bli så mycke sämre än E46? Kanske att de tar bort AC, visst, eg kan de ju ta bort allt, elhissar mm. men det känns som en återgång till hur det var för 10 år sen. tom Merca har ju sånt som standard numera. vad jag vet e klimator tom standard på C-klassen.. Tror faktiskt inte BMW kan vara så mycke sämre än merca.. eller? |
| Håller med om att standardutrustningen på E46 är snål. Det finns inte så mycket att skära bort. Däremot är det ju möjligt att priserna på extrautrustning knuffas uppåt. | |
thundergod |
Frågan är om man kan knuffa de priserna så mycket uppåt.. Sen mercedes införde sitt driverpaket mm. så ligger de ungefär lika där. Tveksamt om BMW kan höjja så mycke. de vill ju trots allt sälja grejjerna antar jag.. o tjänstebilskunderna som e allt viktigare lär ju bli mer tveksamma till bmw om man i stort sett bara får en naken bil för maxbeloppet de får lägg aut |
| Det är nog sant, några stora prisökningar på extrautrustning finns det nog inte utrymme för. Redan idag är ju BMW duktiga på att ta betalt för detta. | |
| Kan bara konstatera att ni är mycket lyckliga som har så billiga bilar i Sverige... En basutrustad 330i kommer väl att kosta ca 500tkr i Finland (priserna har inte bekräftats ännu) :( | |
thundergod |
En sak som kan ha med de i princip sänkta priserna är, att jag läste ngn sorts intern servicebroschyr från bmw i tyskland, där stod det att iaf 1-serien och säkerligen nya trean oxå, är byggda på nåt för bmw delvis nytt sätt, som ger både lägre tillverkningskostnader o enklare service i framtiden, kommer inte ihåg exakt hur det funkade.. men det kanske ger billigare tillverkingskostnader jmf med gamla trean iaf.. Sen undrar man ju som sagt lite hur de resonerar ettan vs trean nu.. känns som ettan har blivit lite mindre attraktiv i ett svep ... |
|
Länk Med Vänliga Hälsningar Jonas |
|
|
Tycker spontant att 325i verkar vara prisvärd, och att 1-serien nu verkar vara för högt prissatt. Dock avvaktar jag tills vi vet vilken utrustning som är standard och vad utrustningspaketen kommer att kosta. --- Christian Ryman Mini Cooper S - 04 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.