|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, har idag en traditionell baslåda i trä som funkar fint men skall göra en som "smälter" mer in i bilen sas och tänkte plasta/gjuta upp en baslåda mot inredningen av bilen i skuffen för att få det riktigt snygg. har ngn erfarenhet av detta? Info: Länk vilka matrial att köpa? mdf i fronten tänkte jag men resten plasta upp. tackar!! | |
|
Estoril: Jag har som avsikt att gjuta baslådor i antingen kolfiber eller kevlar. Det är ju styvheten man vill åt. Jag har försökt ta reda på självsvängningsfrekvensen i de materialen men inte lyckats ännu. Det är ju illa om materialet börja vibrera inuti vid tex 100Hz... /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Jag hade tänkt använda vanligte glasfiberspackel och plasta upp sas. styva med mdf lite här och där. menar du att detta inte blir tillräckligt styvt? |
|
|
MDF'en ger säkerligen all den styrka Du behöver. Jag tycker dock att MDF är alldeles för tungt. Håller på att jaga vikt på bilen med kolfiberdelar och sportstolar etc så då vill jag inte förstöra det arbetet med MDF. Således, bryr Du Dig inte om vikten så är det lugnt. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Jag har gjort en del baslådor i reservhjulsbaljor men använder båtplast o glasfiberväv som båtfolket använder. Blir betydligt billigare byggkostnad än kolfiber och glasfiberspackel, du kan bygga hur tjockt somhelst.' Luktar f-n så håll till i väl ventilerad lokal o använd mask. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.