|
|
|
|---|---|
|
Hej Bygger mig en Locost baserad på en M40 (318i) motor från en E30 kaross och behöver elhärvan med bas-funktioner fram-,bak-ljus, bränsle-pump och instrumentering. Nu har jag stött på patrull för jag hittar inte el-härvan på skrotar :( Vet någon vad jag kan få tag på detta - skrotarna verkar inte ha kvar E30 karossen längre kanske finns det någon som demonterar BMW bilar i Sverige ? Hörde något om 'Harry' i malmö ? Kanske finns det någon här som vill sälja denna el-härva. Tacksam för snabbt svar då vi börjar närmas oss slutbesikting av bilen :) Lite bilder Länk /Joachim | |
|
Hej! Så kul att någon locostbyggare har upptäckt BMW, har själv två olika project påbörjade och funderar just nu på val av motor/drivlina. Intresserad av att veta mer om höjd och ev andra begränsningar till att utnyttja M10/M40 motorer. Främst är det för detta objekt som BMW kan vara intressant , många har sagt att Alfa vore det rätta men mitt förtroende för italiensk mekanik är lite svagt :-) Länk jesse |
|
|
Borde inte M42 vara den otimala bilen för ett locostbygge, dock får man lägga några spänn mer på en sådan motor.. ----------------------------------- /Chrille |
|
| Jag har en skrotad 318 -89. Kommer du och plockar bort elsystemet så ska du FÅ det. Lite har jag plockat redan, men det viktigaste finns kvar. Finns intresse, får du maila mig. Bilen finns i Karlskrona. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.