|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Croazia |
Är det någon här på forumet som har servat sin BMW i Tyresö (Stockholm). Service verkstan heter JWR. Vad tycer ni om dom bra och dåligt. Alex |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Perre på Bil&Motorteknik Huddinge rekommenderas, bäst på BMW i Stockholm. JWR är ingen jag själv skulle tänka mig att anlita om det skulle behövas även om kunnandet på BMW är mycket högt. Till er alla önskas ett Gott nytt ÅR. ///MVH Hasso |
|
Croazia: Min polare har lämnat in bilen där för felsökning m.m och har blivit väldigt bra bemött. Jag tror han fick alla sina felsökningar gratis, men han köpte förståss delarna där sen också. Jag kommer alltid att vända mig till JWR i fortsättningen om jag får problem, sen att jag bor i Tyresö är ju klart en fördel det med ;) Hasso: Varför skulle du inte kunna tänka dig och lämna in där? Bara undrar :) |
|
|
Vet bara att bl.a Teknikens Värld anlitade honom med div problem med deras "vinterskott" en gång i tiden...En 728i av tidig årsmodell... Iofs så vet jag inte varför dem anlitade honom,kanske för att hans rykte var/är bra,"nära till hands" eller vad det nu var..Spekulationer bara :) Mvh Janne. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
C.D: jag har aldrig lämnat en bil på verkstad på 35 år en av orsakerna :)) ///MVH Hasso Länk |
yttryck |
Hej ! jag undrar om någon kan dela med sig av JWRs kontaktuppgifter. har försökt via tele katalogen , men det gick inget vidare. så jag vore tacksam för deras telefonnummer mvh igge |
Reven |
Hej! JWR AB Strömfallsvägen 69 13549 Tyresö 08-745 47 98 www.jwr.se |
|
Tjena! Jag kan bara hålla med! Grabbarna på JWR är mycket kunniga och har enormt bra service. Precis som Chip kommer jag att vända mig till dom när jag behöver hjälp. ---- David Touringklubben #276 Länk |
|
|
håller med fullständigt, de vet exakt vad de pratar om, har haft mina bilar inlämnade där flera ggr; billig service och man blir INTE blåst. TACK D.A. |
|
|
tycker inte att man får nå vidare goda vibbar då de inte äns går att nå ???? ringer så är det upptaget och ringer igen kommer fram men ingen som "orkar " svara ??? Hmmmm WoX En gång BMW alltid BMW |
|
|
Angle1000> Billig service? De är säkert bra på det de gör. Men billigt? Jämför med Jarls nere i hbg (de vet också vad de gör) så kostar en INSP 3000:- mer hos JWR(sic!) Så billigt skulle jag väl inte kalla det eller har jag helt fel? *BAWORAK* |
|
|
Att det är upptaget kan bero på att de har fullt i hallen och/eller kunder i mottagningen. Det är alltid svårare att komma fram hos småföretag än stora.. fast ibland kan det vara ett helvete att komma fram även hos de stora. Gjorde oljeservice på JWR förrförra sommaren och var mkt nöjd med dem då. Bra pris och bra bemötande.. Har dock bokat i Huddinge denna gång.. |
|
|
Kostar en insp drygt 2000 på Jarls? |
|
|
Beror på modell men ja nästan: Länk *BAWORAK* |
|
|
Jag gjorde inlägget jan-05 !!! Kör inte längre BMW, kör numera japanskt vrålåk, jäääävlar vad den håller. Ändå hade jag en 540imanuell förut. IS300 by the way. |
|
|
Inte dåligt.. Som du ser angel1000 så kan trådarna få nytt liv närsomhelst... och du tittade t om in igen. Grattis till vrålåket, kul med nöjda bilägare, oavsett märke |
|
|
angel1000: IS300 = "vrålåk" ???????? "Jävlar vad den håller" ???????? (Är inte Lexus IS300 en helt ny modell = helt ny bil = klart den håller= konstigt annars) /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
| JWR har tydligen dragit in årorna. Jörgen sköter själv viss del av chipstrimning fortfarande men på annan adress. Det nya bolaget i JWR:s gamla lokaler heter Autoclinique. Har inte lämnat in bilen där någon gång men de var jäkligt tillmötesgående i telefon. / Peps | |
| Titta litet närmare på vad som ingår i Jarls service, inte alla inspektions punkterna är med i baspriset och oljan är av enklare sort, i vart fall var det så med en M3 jag hörde mig för om service - ingen castrol olja som ska vara till M-bilar ingick. | |
|
Det som skiljer en insp 2 hos Jarls jämfört med en aukt verkstad är : sämre olja (ett antal hundra),mikrofilterbyte(några hundra till. Kolla felkoder(600) Sämre stämpel i boken (obetalbart för vissa) Har jag misstagit mig? |
|
| Till Rolex: IS300 med kompressor, mer vrid o mer hästar än 540i | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.