|
|
|
|---|---|
|
Vad göra? På min 750 så har helt plötsligt div.mätare bara dött. Tankmätare, tempmätare samt varvräknare!!! Inga säkringar är trasiga. Jag har kontrollerat de som finns under huven, finns det fler? Kan det vara så att jag måste byta hela instrumenthuset? Finns det någon som känner till detta problem och om eventuellt felet går att reparera? Tacksam för alla förslag till åtgärd. Det är ingen höjdare att köra utan temp, samt tankmätare!!! Mvh Peter | |
|
Jag gissar på att det är dax för att byta kondensatorerna i instrumenthuset. Det är mer eller mindre en standardåtgärd vid fel där. Värm upp lödkolven och sök lite i forumet och bland mekartipsen. //Magnus |
|
|
Här är mektipset för att byta dessa...ska ge mig på det själv framöver... Länk |
|
|
Det kan vara glapp också... jag hade samma problem efter lite ruggande på instrumenteringen så funkade det igen och har inte krånglat sedan dess :) Lite tur har man ibland endå! West Coast Räcers | Länk Länk |
|
|
Har du kollat kontakten under ratten? Under ratten finns det en kontakt som brukar åka lös.. |
|
|
Jag ska kolla kontakten under ratten till att börja med. Har inte hunnit undersökt noggrannare ännu. Jag börjar kolla glapp och kontakt, sedan får vi se... Återkommer med besked om hur det går. Tack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.