|
|
|
|---|---|
|
Har under några månader letat efter en vettig andra bil och eftersom jag gillar E32 väldigt mycket så är det förstås en sådan jag letar efter, kraven på bilen tycker inte jag är förstora eller vad tycker ni: 735i eller 730i V8 5vxl, airbag, färddator, ACC, diffspärr eller möjligen ASC, cd-spelare, välskött och utan större fel även om någon buckla, rostfläck, eller mindre funktionsfel är acceptabelt. Jag har varit och tittat på två suveränt fina automatväxlade E32:or en 740iAL-93 för 30tkr och en 735iA-91 för ca 23-25tkr båda med kvitto på upp mot 100tkr under dom drygt fem år som respektive ägare ägt dom, jag skulle vilja vilja ha till exempel 735:an som jag tittade på härom dan men jag KLARAR inte automatlåda den förtar den underbara känslan som en manuell ger men det finns inga vettiga att köpa antingen saknas airbag, a/c eller så är det utsatta priset långt över den prisnivå jag tycker är rimlig nämligen 25-35tkr. Ringde på en manuell 735:an i östra Tyskland för €1900 men den hade trasig A/C och firman tillhörde inte dom mest seriösa så den hoppade jag och i morgon ska jag titta på en Audi går det inte hitta en vettig BMW får jag väl byta märke det är ju en Quattro och det passar bra till den här årstiden;) Mvh Stephan | |
|
740;n du kollat på låter spontant bra. Manuella e32or finns, men är inte så vanliga som jag förstått det. /Simon |
|
V12 LeMans |
Kinnby har en manuell 735 e32 till salu Länk |
|
Hej! en 735i: Länk en till: Länk Mvh Andreas |
|
|
Den vita E32an såg helt ok ut bortsett från de kromade M3-speglarna. Ok pris också. BMW CS #5139 |
|
|
Tack för alla tips, Men tyvärr är jag lite kräsen kanske för mycket men sån är jag, Den bruna har ingen airbag och bara manuell A/C den skulle möjligen var intressant för halva det utsatta priset eller däromkring, den grå ser skabbig ut och verkar sakna airbag och Klimaautomatik, jag kan absolut inte leva med sidoblinkersplaceringen vilket betyder rätt mycket jobb att åtgärda, den vita har trasig a/c och hemska backspeglar, den är för mycket tonårsbil vilket i mina förutfattade ögon betyder mindre omvårdad, dessutom har den airbag? Den som kommer närmast vad jag söker är denna Länk men priset skulle jag vilja ha ner minst 10tkr helst 15tkr för att jag skall vara nöjd med priset och det tycker jag är för mycket att pruta ner, det är bättre att ägaren sänker sin förväntning. Här är den 735iA-91 jag tittade på Länk rätt prissatt direkt i mitt tycke, vuxen ägare, rätt utrustad förutom växellåda eller vad sig som; Klimaautomatik, elsportstolar med skinn, diffspärr, 2xairbag, 2ägare i Sverige nuvarande sedan 1998, farth, cdspelare, nylack-01, ACC komplett ombyggd-01, felen inskränkte sig till lampa trasig i Klimaautomatiken, fukt i helljusen, ett antal rostfläckar, trasig sminkspegel på förarplats, hål i skinnet på ryggstödet förarstol, ingen värme i stolarna det var dock inget fel utan hade aldrig funnits och för priset 23-25tkr med kvitton på upp mot 100tkr hade Jag hade mycket svårt att hoppa över en affär på en så ypperligt lämpligt exemplar men skulle inte blivit nöjd i långa loppet. Mvh Stephan |
|
|
Hej! Den vita 735:an har jag ägt en gång! Den var då i fint skick och har airbag! Kammen var dock nedgången på den (vet ej om den är bytt nu) men annars mkt bra bil! Backspeglarna har dock tillkommit efter mej... Skötseln på den bilen har det nog inte varit något större fel på, inte till och med jag varit ägare iaf! /Janne |
|
|
Stephan735i> förstår din frustration 7or är svåra att hitta med manuell,jag har haft en 728i-85+att jag har 728i-84 och 735i-88 alla manuella. Mitt krav om jag ev ska köpa e38 så ska det vara manuell.Är suveränt skönt att glida på tomgång på 5an ca45kmh sen är det bara att kliva på gas,el om man är på annat humör så går det bra att kränga e32 bra med fina svansvift i tex konbanan. mvh/micke Länk motorsait Länk Ny 02sida |
|
|
Det blev ingen Audi, alltför risig och varken rolig eller bekväm, Har hittat en som det verkar helt okej E34 tyvärr i Tyskland hade velat slippa åka långt denna gång, men modellen är rätt 540 igen, inget är klart men hittills inga besvikelser tråkig till viss del för jag gillar E32 väldigt mycket den har mera pondus men men jag gillar ju 540i 6vxl och blir det köp som kommer jag inte direkt lida. trucker; Visst är det frustrerande, jag kände mig bra dum när jag ratade den senaste E32 bara på grund av växellådan men det gick bara inte att acceptera begränsningen med lådan, för jag vet hur rolig modellen är med manuell i mitt tycke två vitt skilda bilar eller snarare lyxlimousinen finns i båda men möjligheten att få den stora tunga bilen att kännas som en GTi är den manuella förunnat ack vad roligt jag hade med min gamla -87:a, tyvärr är skicket dåligt och utrustningen begränsad men funkar det inte med den Tyska 540:in som köper jag kanske tillbaka den. Ps skönt att jag inte är ensam att gilla manuella 7:or, vi är inte så många tråkigt nog. Mvh Stephan |
|
| det går ju att hitta fina 535:or som är väl utrustade..kanske ett bättre val än e32 | |
735 |
Stephan...: Gillar oxå mauella 7-bilar... Funderar på att byta bort min mot en billig bruks för året runt bruk...(stud). Har dock ingen airbag vilket verkar relativt ovanligt på 735 men "allt" annat. Vet dock inte om jag kunna leva utan min "bettan" hon är ju så vacker... (Blir lätt filosofisk så här på kvällningen...Sorry) |
|
bmw_jerry>Det går inte att jämföra e34 med e32, helt olika bilar.I mitt tycke så är e32 kungen på vägen om man jämför med bmw i denna tidsperiod,nä den är kungen jämfört med andra bilmärken åxo.Detaljkvaliten på storbumsarna är outstanding. Fast mitt hjärta slår alltid xtraslag när jag får åka 2002a fast detaljkvaliten kunde va bättre=) men det gör inget. 02 rockar,,,, mvh/micke Länk motorsait Länk Ny 02sida |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Jag instämmer med trucker, E32 slår E34 vad gäller utrymme och komfort av naturliga skäl, min E32:a känns dessutom lika pigg som min tidigare E34 535i var. BMW är bra på att trolla så att en stor BMW känns mindre i körkänslan. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Stefan 735: Kinnbys 735:a är i ett mycket fint skick! Med den nyrenoverade toppen går den lika lungt som en e32:a ska göra:) saknar airbag men klimaautomatiken sitter (vad jag minns) där. har för mig att fläkten bara gick på fullt när dom köpte den. Bilen är mycket på kostad och ligger som en padda på vägen. inget skrammel eller "ungdomsaktig". värt att tänka på om du söker en fin manuell e32... Lycka till! |
|
|
Kan bara hålla med trucker och stephan Och ni är inte ensamna om att gilla manuella 7:or. Min första var en man 728-84 den var ganska basic när det gällde utrustning. Den jag har nu är en man 728-00 som är väldigt välutrustad,härliga bilar bägge två. Man får flera skepnader i samma bil,plus fördelar som att kunna knuffa igång den vid batteritorsk eller bogsera hem den vid motorstopp,bättre körbarhet vintertid, men kanske framför allt aktivare och roligare körning (om man vill). Jag ser det helt enkelt som mera bil. Dessutom har läst om en del bekymmer med automatlådan men inget med den manuella Mvh Janne |
|
|
735; Låter som en möjligt objekt, dock har jag två bilar som jag håller på att se om dom kan vara något just nu, en 730i V8-92 och en 540i 6vxl-95/96, om det inte blir något med dom så är jag intresserad. Pertan; Såg nu att Kinnbys finns i Ljungby vilket är orten 730i V8:an finns så då passar det ju bra att kolla båda samtidigt, men 730:in är mer intressant 5år yngre, lägre pris, klimaautomatik Kinnbys har manuell A/C, 2xairbag, trevligare färg har lite svårt för brunt, min far hade under 11år bruna bilar i min barndom det sätter spår;) Jan Ek; Håll hårt i din 728:a, Det byggdes endast 639st manuella faceliftade 728i i vänsterstyrtutförande, det var dessutom enda motorvarianten med manuell låda med facelift. Den mest ultimata E38:an i mitt tycke var till salu när jag köpte min 540:i nämligen en Arktissilver-98:as 740i 4,4 6vxl, 1äg, 12000mil, 18" M-Parallell-eker, navi+tv, skinn, xenon och så vidare, till salu hos en Tysk BMWhandlare med euro+garanti tyvärr tyckte jag att ca 200tkr var för mycket att lägga på en bil eftersom det hade inneburit att bilen tog en alltför stor del av inkomsten och så mycket som mer en dubbelt så rolig/bättre än 540:in var den inte, åtminstone inte för mina behov även om komforten, navi:in, och xenonljusen och den större karossen inte hade varit fel;), men att det varit ett suveränt köp för 200tkr det hade jag ingen tvekan om, det stack till lite när jag upptäckte att den var såld, kikade på den flera gånger under det år den var till salu priset sjönk också med ca €8000 så manuella 7:or var inte direkt lättsålda, det är väl därför tillverkningen ställdes in trots att bilen blir så mycket bättre med manuell låda, sorgligt och samma sak hände med Audi A8 får hoppas men knappast troligt att nya S8 kommer med manuellväxellåda en tråkig trend. Mvh Stephan |
|
svardska |
Det är väl bara att vika en helg och konvertera till manuell om du hittar en automatare du kan leva med! eller? Det mesta passar väl från en e34á MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
|
Det blir ingen E32 den här gången, Med största möjliga säkerhet köper jag istället ytterligare en 540i E34 6vxl-96, tråkigt att det inte blev en E32 men E34 540i 6vxl är en mycket trevlig bil och denna affär kan jag inte hoppa över, bilen är rätt utrustad, välskött och till rätt pris, ser fram mot att få ratta en BMW till vardags igen och få testa toppfarten på vägen hem;) Mvh Stephan |
|
|
gör som jag,,köp den bil du vill ha och bygg om den till manuell.. såvida dom inte finns så redan.. Dressa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.