|
|
|
|---|---|
|
hej! jag har en m535 som va helt dyng sur under mattorna! Någon här som har något tips vart det kan läcka in? | |
| Tjena ett tips är rost hål vid främre domkrafts fästena. | |
|
Var dyngblött under mattorna på min bil också när jag köpte den... Vart vattnet kommit ifrån vet jag inte. Men en teori kan ju vara vindrutan. Listen vid rutan var lite "lös" så jag har tätat den. Återstår bara att se om det blir blött tills nästa gång jag kollar.. En annan förklaring kan ju vara vintrar då man drar in mycket snö som smälter och blir till vatten. |
|
|
Finns massor av inlägg om detta bara att söka på forumet. /Fredrik |
|
| jag har sökt, kan du skicka nån länk | |
|
Det är väll ett av dom första ställena det börjar rosta på. Precis i nederkant på torpedväggen. Lyft bort mattorna och isoleringen och kolla. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Länk BMWCS #5494 |
|
|
Om man har taklucka rekommenderar jag att man byter ut alla lister där. Den dagen det börjar läcka där är det bara att ta semester och riva ut HELA inredningen... Tänk på att det är "gamla" bilar, och att gummi är en färskvara (relativt). |
|
|
Man ska ha bra med otur om en läcka i takluckan på en E28 ska sabba hela inredningen. Sitter dränering i kanterna på takluckan, så det vattnet rinner ut ur bilen. Kan möjligen komma nån droppe med vatten på sätena, men det blir inte mycket. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Länk BMWCS #5494 |
|
| Bättre att ta det säkra före det osäkra... | |
|
kolla så att inte dräneringshålen till tackluckan är igensatta i nederkant, hände på min 318 E30, då var det underedsmassa i hålet som förra ägaren hade satt dit. Mvh Thomas |
|
|
vindruta garanterat. dessa rutor (på tidigare modeller) sitter fast med apskit/bytulgummi, ja ni fattar, och det här torkar ut med tiden o släpper helt enkelt. Så rinner vattnet in. Samma problem med min. typiskt fenomen på gammla rutor som sitter fast på detta sätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.