|
|
|
|---|---|
| Hej jag undrar om det är någon som vet hur man byter språk i färddator i en 5 serien e39 till engelska. | |
| Man kan endast göra det på BMW! Kostar någon hundring har jag för mig. Personligen tycker jag att det är häftigare med tyska | |
|
Själv byter jag språk via setup i färddatorn, utan hjälp från BMW, där finns tre språk att välja bland. Eller talar vi om helt olika färddatorer?? /Hammar |
|
|
hammar: Har för mig att man bara kan göra det själv om man har navi. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Micke Olsson: Ja det kan stämma, men det ska gå att ändra själv om man har antingen TV (Videomodul) eller Navigator (Mki - MkIV). Vad jag kommer ihåg så är det fler språk att välja bland på videomodulen, än via navigatorn. Har man inget av dessa så är det säkert så som "Nightclub-Z" säger. /Hammar |
|
|
Ok då får jag tacka och bocka för dom svaren. |
|
|
Passa då även på att få halvljus automatik,milkoll, Nyckelkoll mm om du inte redan har det... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Hej, jag vill bara tilllägga att på min e34 går de att byta språk utan problem, men de kanske inte är samma som på e39? |
|
|
enzo: det är inte samma, på E34 går d o göra själv men inte på E39... Min Bil - Länk |
|
|
Som sagts ovan så går det enkelt att byta språk på E39 med Navi och/eller Tv. Man kan även välja hur temperatur och bensinförbrukningen ska visas. Rösten i navigatorn pratar då det valda språket däremot så kräver språkstyrningen byte av någon modul. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.