|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vet någon om det går att renovera edc-stötdämparna på m5 3,8 ? Dvs om de börjar bli dåliga o fukta/läkage etc. Om man vill ha kvar edc.. E det då verkligen lönt att köpa beggade stötdämpare.. dessa går väl sönder likaså så småning om? Hur lång är hållbarheten? Många frågor i ett.. Tacksam för svar. Mvh CS | |
|
Prata med; Stötdämparexperten Pelle Jungebeck AB S:t Eriksg. 5, 112 39 STOCKHOLM 08-650 10 07 (Fax 08-650 10 09 ) Skriv gärna i tråden senare vad du får för svar. |
|
|
det finns en -thread- på -m5board- om detta och att de går att laga men eftersom killen håller hus is USA vore det förstås bättre att vi finna en lösning hemma - tydligen är det bara packningarna som ger sig och behöver bytas ???? MYCKET INTERESSANT !!! M5touring register |
|
| ok.. Ska kolla det. Tack för info! | |
|
Jag pratade med Stötdämparexperten år 2000-2001 om att renovera EDC-dämparna! Svaret var då nej då dom inte kunde få tag på reservdelar eftersom BMW förbjudit leverantören att leverera till ngn annan än BMW! Kan ju vara värt att kolla upp igen eftersom det ju gått några år sedan dess! Per L |
|
|
Renoveringa av de vanliga nivådämparna: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Problemet med dessa dämpare är att man ska ha rätt mängd olja och hitta packboxar och tätringar som håller tätt. Jag har renoverat mina fram ett par gånger och får dom att fungera klockrent ett tag men packboxarna jag har tillverkat har inte hållit tätt. |
|
|
för den som vill veta mera - Länk M5touring register |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.