AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
570

Färddator stulen

mbn
Jag har haft inbrott i bilen och fått min stora färddator stulen. Försäkringsbolaget ersätter färddatorn med ett åldersavdrag på 10% per år, inget avdrag för första året. Eftersom min bil är 8 år gammal kan det bli ganska dyrt att köpa en ny och därför undrar jag för det första: vad kostar en ny färddator till en BMW 325i -94?
För det andra: Var kan man få tag i en begagnad färddator i Stockholm med omnejd?

swemho
kan inte hjälpa dig där, men vill bara säga hur arg man blir av sånt, kan inte folk skaffa sina egna prylar.

Precis som när nån jävel snodd en del av plastgallret vid dimljusen, det kostade 44kronor för ett nytt, snälla nån...

Hoppas det löser sig för dig
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Testa att sök bland alla Sveriges bilskrotar på www.bildelsbasen.se, där borde du få napp!

Mvh Micke t
Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
mbn: Först och främst var det tråkigt att du hade haft inbrott i din bil...
Kolla på www.bildelsbasen.se Välj din modell och välj sedan styrenhet... så ska du säkert hitta några....

Mvh Johan
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Testa med Allbildelar i Huddinge (mycket BMW)om du fortfarande inte har hittat någon !
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Drar dom av 10% per år eller är det 10%-enheter per år? Ex: drar dom av 50% på fem år eller drar dom av ca 41%: (1-(0,9*0,9*0,9*0,9*0,9))*100
mbn
Dom drar av 10%-enheter per år, dvs 50% på fem år. I brevet stod dock 10% per år, men jag frågade om detta och då sa dom att det skulle bli 70% avdrag för sju år. Jag fick dock tag i en begagnad färddator hos BMW i Sätra så försäkringsbolaget betalade hela summan.
na
59
nagguks
325i Cabriolet -94
Är det svårt att byta ut den förresten?
Har lite dioders som är trasiga på min och vill byta ut den.. börjar bli lite svårt att läsa vad som kommer upp på den ibland :)
Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
För några dagar sedan hade jag inbrott i min BMW. De stal min stora färddator och lite annat. Så jag vet precis hur trist det är.

Men när jag lämnade i bilen för reparation frågade de bara om jag hade den stora eller lilla datorn. Sedan har jag inte hört något mer. Hoppas jag slipper betala extra för den bara...
Låter konstigt att du ska behöva betala åldersavdrag
osv på något som satt i bilen som orginal. Kan inte
vara rätt. Jag hade stöldförsök på min 325 förut varpå dom sabbade min färddatorn, inget snack från försäkringsbolaget.
Däremot ville bolaget bara ersätta 50% av RATTEN!!!
har ni hört något sjukare?, precis som om jag skulle
kunna åka med en halv ratt :-(

Bytte bolag efter den härvan...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Försäkringar är bara bra när dom ska tecknas, sen tar dom fram det finstilta så fort det ska betalas ut nått
då är försäkringen inte värd ett dugg.
Du ska betala höga premier för en dyr bil ,men när det ska betalas så är bilen värd????

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.