|
|
|
|---|---|
|
Ciao! Funderar på att lägga in en kompressor i min M5'a. Nu skulle jag gärna få lite tips av er som har erfarenheter av kompressorbyggen. M5'an har ju 315hk standard. Min något mer, men mitt mål skulle vara ca400hk. Finns en E32 7'a med M5 motor + kompressor i en grannstad. Den utvecklar 400hk. Den är till salu och skulle vara frestad av att köpa den men priset är fel. Så nu skulle jag kunna komma över en Eaton kompressor billigt och enkelt. Men hur blir det med motorns tillförlitlighet om jag plockar ut 80-100 extra pållar? Kom gärna med era erfarenheter och synpunkter Tack! Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND | |
| Utgå från en "vanlig" BMW istället, M5/3 har rätt hög trimmningsgrad redan från start - så problemen och kostnaderna blir fler/större med dom. men det är klart skall man ligga på topp så... I ditt läge skulle jag satsa på en BiTurbo | |
| Om kompressor eller turbo varit en bra lösning så hade nog BMW själva satsat på det, kanske?Men visst det låter lockande med 400 hästar men som du sa tillförlitlighet, va händer med den? Har själv gått i såna tankar och get upp till sist, ska satsa på en Porsche kanske :))) | |
935 |
MMMMM Porsche mkt bra Patrick |
|
Jo du det skulle vara as kul med en porsche. Men siktar bl.a. att göra en tripp på 500mil runt europa i sommar så tillförlitligheten behövs...Och att ta volvon is NOT an option:) Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.